Weer even wennen. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Weer even wennen. - Reisverslag uit Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Weer even wennen.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

21 Juni 2011 | Frankrijk, Talmont-Saint-Hilaire

Dinsdag 21 juni 2011; Talmont St. Hilaire

Na een avondje met John, Chris en André (Rieu, heb ik dat weer) borrelen, het uitwisselen van mail adressen en waarschijnlijk nooit meer iets van elkaar horen (alhoewel, van die André ben ik niet zo zeker) was het weekje Les Landes voorbij.

Waarom noordwaarts, nou eind van de week moeten wij in Caen en omstreken zijn voor rendez-vous met Sunny en het weer gaat daar de goede kant op dus waarom niet vast de helft tuffen, zo gezegd zo gedaan. Om kwart over 8 reden wij weg, zon scheen al volop en het was 22 graden. In de loop van de middag kwamen wij aan, zwaar bewolkt, 20 graden en af en toe een miezer regentje, zou mijn zwaar bereisde tante dan toch gelijk hebben gehad ?
Ach, wij zijn niet van chocola, had er trouwens van mij weinig meer over geweest, vrees ik.

Camping Le Littoral in het zuiden van de Vendee zit goed vol al is de verhouding camping en huurchalet een beetje scheef, wij kampeerders zijn erg in de minderheid en de plekjes zijn allemaal verscholen tussen de huurhutjes. In ieder geval is het strand, nou ja, rotsen, op 10 minuten lopen van onze caravan.

Ria, snakt naar haar eerste markt, dus dat wordt morgen vroeg op om weer op zoek te gaan naar een paar zinloze zaken. Hoog op onze “ to do “ lijst is in ieder geval Les Sables d’Olonne, ooit al eens met Bert & Marrie geweest (weet je nog, die plaats waar die suffe burgemeester zo boos was omdat daar met zwaar weer een Nederlands vrachtschip op het strand aanspoelde, het leverde hem honderdduizend extra toeristen op).

Voor de komende 48 uur internet, kunnen wij ook weer eens een beetje surfen. Na al dat surfgeweld van de afgelopen week, kunnen wij niet achterblijven.

Tot olms…

• 21 Juni 2011 - 19:52

Hema:

Dat was dus niet alleen luisteren naar Rieu maar ook nog kijken dubbel feest, maar aan zijn wangen te zien heeft hij ook nog meer liefhebberijen en zal de avond niet droog gestaan hebben.
    Sunny is natuurlijk een heel goede reden om noordwaarts te gaan en ik denk aan de lijn bij hem dat er ook een zoon aanhangt.
    En als de wijn en het bier smaken en de e-reader doet het dan is het vakantieleven toch goed.
    Deze bereisde tante en oom (klinkt leuk he) zijn vandaag verhuist van rhenen naar Oldemarkt/Paasloo, weer veroverd op vakantieveilingen dus deze week kost ons 26 euro en 12 euro toeristenbelasting, de zon schijnt en de coop had goede chileense witte wijn en wat wil een mens dan meer.
    Ja het andere taaltje om ons heen al hoewel hier versta ik er ook amper iets van, voor de rest bevalt Nederland ons helemaal niet slecht maar ja.......... het kriebelt, mar met 3 maanden Thailand in het vooruitzicht gaat deze oude tart echt niet klagen hoor.
    Geniet van al het goede, doen wij ook

• 21 Juni 2011 - 21:31

Jasper:

Hey Pa en Ma,
    Goed dat jullie je engels weer een beetje op hebben kunnen halen!
    Het schijnt na het weekend hier beter weer te worden, laten we hopen dat het bij jullie dan ook wat beter is!
    Als je op zo'n Rommelmarkt nog een mooie oude Camera tegen komt, Ik hou me aangeraden!

Hier thuis nog steeds alles heel, Sunny heeft het goed en ik heb het druk.
    Vandaag bij Jeroen in het ijsseland personeel gefotografeerd. (ambulance ed.)
    Gaat goed dus!

Hebben jullie al een beetje een bruin kleurtje? (Nog niet egt op te kunnen maken uit de fotos!)

Groetjes Jasper

• 22 Juni 2011 - 09:30

CaJa.PasAntx.-M:

Na raadselachtig the "Olm-info" van 16/6 en 18/6 niet ontvangen te hebben, kwam vanmorgen het opnieuw leuke verslag weer binnenrollen. Wat betreft kustplaatsen in Frankrijk is het westen net
    zo mooi als Spanje. Maar net als hier, indien je van noord naar zuid de kustwegen stuk voor stuk zou aanhouden ben je een half jaar bezig ?! Ook binnenland van Frankrijk is zeer de moeite waard,
    jammer dat er zo veel Fransen wonen. Voor ons is de taal de grootse handicap. Weet niet waarom
    maar Frans is voor ons veel moeilijker als Spaans. De enige beetje duidelijke verklaring ia dat men het Spaans net zo uitspreekt als dat je het leest ( Basks buiten beschouwing gelaten, het enige wat ik weet is dat eet smakelijk ON EQUIN luidt, slaat toch nergens op ! ).
    Hopelijk worden jullie vanaf nu getroffen door heel mooi maar ook weer niet te heet weer.
    Heb fijner nog ´n hele plesante tijd, met warme groet/cariñoso saludo,Carmina en pa