Viva Espana. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Viva Espana. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Viva Espana.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

20 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Viva Espana.

Zondag 19 juni 2011; Labenne-Ocean

Vaderdag, wat doe je dan, dan ga je naar je vader. Alhoewel mijn eigen kinderen die moeite dus niet namen, hebben wij het thuis nog wel over. Het weer was zeer prettig, zon in overvloed bij 22 graden.

Klein uurtje zuidwaarts, net over de Spaanse grens hadden wij om 12.00 uur afgesproken. Met hulp van TomTom en wat Baskische straatnaam info vonden wij gladjes het afgesproken adres. Na een borrel thuis bij pa & Carmina namen ze ons, via het druk bevolkte stadscentrum, mee naar een uitzichtpunt aan de zuidkant van San Sebastian. Het uizicht dat men hier heeft is met geen pen te beschrijven, kijk maar naar de foto’s, wij waanden ons in Zuid Amerika.

Hierna reden wij via de kust wat verder zuidwaarts om in een klein dorpje te lunchen, nou doen de Spanjaarden dat tussen 2 en 5 en is het woord lunch ook niet helemaal juist gekozen, de hoeveelheid is genoeg voor een compleet weeshuis. Ria aan de vis en ik een steak, smaakte echt zalig en dat echt ambachtelijk klaargemaakt op de grill die aan de voorgevel van het restaurant lag, alleen er langs wandelen had ook al leuk geweest.
Hierna richting Pasai Antxa voor een borrel aan de haven. Als afsluiter nog een koffie op één van de 25 terrassen vlak onder hun huis. Na een leuke dag (nogmaals dank hiervoor) waren wij om een uur of half 10 terug op de camping waar Ria meteen de aanval op Chinchon inzette, vrees dat ze het van de fles het gaat verliezen.

Maandag 20 juni 2011; Labenne-Ocean

Na een heerlijk rustige nacht zonder ook maar één jankend jong eerst maar even naar de Intermarche, dan hoeven wij er vandaag niet meer uit, wordt dan ook 28 graden, je kan het slechter treffen.
’s Middags een beetje aan het zwembad gehangen en terug bij de caravan alles vast een beetje zeevast gezet daar wij morgen noordwaarts gaan, het schijnt daar inmiddels een beetje op te drogen.
Plan is, Les Sable d’Olonne, ruim 400 km hier vandaan. Als het daar bevalt, blijven wij er 3 nachten. Vanavond zijn wij uitgenodigd voor een farewell drink bij onze (schuin-)overburen John en Chris, cheers.

Tot olms…

• 20 Juni 2011 - 19:11

CaJa.PasAnt.-E:

Wij vonden het eveneens een fijne verrassing dat jullie na de SMS aankondiging zaterdag, hier gisteren Vaderdag kwamen vieren ( bedankt voor de welkome Hollandse produkten, zoals stroop-
    wafels, materiaal voor pindasaus, etc. ). Dat is de eerste keer sinds 1983 dat ik een Hollandse Vaderdag mocht beleven. In Spanje is het jaarlijks Vaderdag op 19 maart ( schutsheilige San José ).
    Fijn dat je het stukje vlees en het visje is bevallen. De naam van de vis was Besugo; het is in Spanje de meest gewaardeerde vis; jarenlang kochten we een paar van die joekels al in oktober
    om in te vriezen voor de Kerst; dan zijn ze 5 x zo duur. Prijzen voor zee-duivel ( Rape ), zeesnoek (Merluza ), Lenguado ( zeetong ) blijven ongeveer gelijk. In het woordenboek heeft die enorm gewilde Besugo de beetje vreemd klinkende naam van GOUD-MAKREEL. Kunnen wel 2 kilo wegen, is
    wel wat meer als de bekende Hollandse makreel; kleur witte vis niet te vergelijken.
    Hoorden juist van onze twee nichten en neef die ook in de haven werkzaam zijn dat hun baas
    zojuist belde vanaf de Franse kust in Bretagne waar hij met vakantie is dat het daar ROTWEER is.
    Ondanks die sombere geluiden, voor morgen toch een voorspoedige reis gewenst. Nogmaals erg bedankt voor de gezellige dag gisteren en laten we de vaderdag maar blijven vieren in juni !
    Ook vandaag was het hier weer prachtig weer ( niet Spaans benauwd ) met 25ºC, binnenland 30º.
    Tot hopelijk weer vlug horens via de duidelijke Olm verslagen, abrazo y besos, Carmina y Jacobo.

• 20 Juni 2011 - 21:30

HeMa:

Ik weet zeker dat jullie een heerlijke dag hebben gehad, dat uitzichtpunt is inderdaad schitterend een kleine 10 minuten verder is er een leuke camping Als jullie tenminste in Iquilde stonden een groot restaurant in de buurt en een kabelbaantje naar beneden, de camping heeft ook die naam.
    Wij hebben daar een paar dagen gestaan, alleen waren je vader en carmina net na een half jaar SS weer naar Madrid vertrokken. SS heeft ook een prachtige overdekte markt waar je de heerlikste vis kan kopen. en allerlei ander lekkers.
    Waarom gaan jullie nu al weer noordwaarts je heb nog 16 dagen en nu weet je dat het weer goed is.
    Wel een waterparadijs op die camping waar jullie zitten, thuis voor Ria ook maar een opblaasbadje kopen denk ik het staat haar goed.
    Goede reis morgen en veel plezier