Shop till you drop - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Calonge, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

20 September 2012 | Spanje, Calonge

Donderdag 20 sept. 2012

Ondanks dat het gisteren dus wat minder weer was, toch nog lekker even in de zee gezwommen, beetje fris maar
’t was te doen. Na wat gekolonist en John nog wat gestoeid te hebben met een lokale kolonie muggen, tegen half één naar bed.

Vanochtend moest en zou er een markt bezocht worden, Ria hield het niet meer. Gelukkig is hier in de omgeving elke dag wel ergens een mercato dus op naar Llagostera. En wat scoorde Ria er, noppes. J&C zagen kans hun uitzet voor de toekomstige gezinsuitbreiding aan te vullen, leuk hoor zo’n kleine er bij, en dat na je 50ste.(zou je niet zeggen he ?)

Vervolgens via 20 km haarspeldbochten naar La Bisbal d’Emporda, bekend om zijn keramiek, leuk spul daar, Ria scoorde wederom nada. Tenslotte naar Pals, prachtig plaatsje op een berg(je), oude straatjes met leuke boutiekjes, ik een t-shirt, J&C een potje en Ria, ahh, weer niks, en ze vind kopen nog wel zo leuk.

Inmiddels had de temperatuur de 23 graden bereikt en maken al die steile straatjes dorstig dus dan maar aan de Estrella.

Via weer een andere supermarkt (hebben ze nu bijna allemaal wel gehad denk ik) terug naar de camping voor een luie middag. Voor wij wegdommelen eerst de garnalen even in de knoflooksmurrie gedompeld, wordt dus weer lekkerbekken vanavond.

Tot olms…

Ps. Stand kolonisten “de P”- “Olm” 7-2, blijft lastig spelletje.

• 20 September 2012 - 16:54

Hema:

dat is toch wel boffen voor jou hoor Ard een vrouw die zo weinig koopt, dan kan je nog eens op een terras gaan zitten en genieten van een koue klets.
    Die laatste foto, op die lokatie hebben wij ook eens een tijdje zitten genieten.

Wij hebben verlenging hier in Almere, je kan het beter hebben met een vakantie, dus genieten jullie maar lekker verder.

• 21 September 2012 - 12:07

CaJa.PasAntx-E:

Bedankt voor opnieuw spannende winkel avonturen en mooie fotoos. Misschien trappen we een open inkoop-deur in, maar een bezoek aan een MERCADONA supermarkt is zeker een aanrader. Deze keten bestaat helaas niet in het baskenland. Paar weken geleden in Madrid één van de vestigingen bezocht in Madrid. Carmina koopt bij MERCADONA de volgende spulletjes het beste in.

Jullie geven de meisjes b.v. 25 Euros en breng ze op de afdeling Cosmetica.:
    (Voor mannen is het dan leuker om eventjes langs de prachtige viskraam te lopen met allerlei rare gekke bekken trekkende exotische vissen. Of langs de rekken met sterke drank; goedoper dan in Holland.)

a- Creme voor zachte gezicht-huid ( antiarrugas pieles maduras ) Naam DELIPLUS.
    Verpakt in vierkante doodjes, inhoud 50 ml. Prijs ca. €. 4,--
    b- Tubes met creme voor de handjes, ( crema de manos ), Naam ALOE VERA ,
    Fabrikaat eveneens DELIPLUS, prijs, hou je vast voor 125 ml, was €. 0,85

Er zijn natuurlijk honderden andere voordelige en ook soms dure zalfjes.

Voordelig idee om voor thuisfront, c.q. schoonmoeders. schoondochters, vriendinnen, etc. elk een
    potje en tuubje netjes in te pakken en als presentje te overhandigen.
    Weer eens wat anders dan een mini Rambla in glazen potje. Schudden en het sneeuwt in het
    prachige souveniirtje 5 minuten.
    Volgens Carmina die het kan weten, zijn deze DELIPLUS producten een echte goede aanrader.
    Succes en nog veel winkel-leut die laatste 9 ? dagen.
    En nog met goed weer ondanks dat het vanaf vandaag ook hier najaar is geworden.
    Liefs, Carmina en pa.

• 21 September 2012 - 15:48

Pauline:

Wat een tragedie.......niets scoren op de markt, gelukkig hebben jullie nog maar een
    week, dan kunnen Ria en ik eindelijk weer eens de markt in Rotterdam bezoeken. En Ard
    wij nemen dan een trekkar mag (mag als je 50+ bent) en reken maar dat wij hem vol krijgen haha.

En toch is het leuk om elders een markt te bezoeken, want een markt is overal verschillend,
    gelukkig vermaken jullie je heerlijk en daar ben je voor weg.

Als ik lees dat jullie heerlijk aan de garnalen hebben gezeten komt dat vakantie gevoel weer naar boven, terwijl wij ons aan de stamppot zuurkool begeven, en volgende week hachee op het menu, de kachels springen hier weer spontaan aan, alhoewel het mij nog best wel mee valt, we hebben vervelender maanden gehad en toen was het zomer.

Geniet met volle teugen nog de laatste week, Sun bereidt zich voor op jullie thuiskomst.

groetjes voor jullie allen

Pauline

ps. Pa Verolme inmiddels zijn de prijzen van bovengenoemde creme's ook in de loop der jaren gestegen. Maar U heeft gelijk het zijn heerlijke creme's