Echt scheef, dat ding - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Echt scheef, dat ding - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Echt scheef, dat ding

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

15 Juni 2009 | Italië, Rome

Maandag 15 juni

Nieuw record, 33 graden en nog steeds een lekker verkoelend briesje, prima te doen.
Om te beginnen naar een uitgebreide markt in Castelfranco di Sotto, alleen die naam al. Ria ging voor sandalen om van haar hinderlijke hiel-blaren verlost te zijn maar het resultaat was dat Carla bepakt en bezakt terug naar de auto ging en Ria er beteuderd achteraan liep, heb je als je op grote voet(en) leeft.

Na de markt door naar Pisa waar het even zoeken was naar een parkeerplek maar toen wij er een vonden, nogwel gratis ook, was het nog maar een stukje lopen richting dat scheef gegroeide apparaat. Omdat Pisa niet hoog op onze verlanglijst stond enkel de toren en omliggende gebouwen bekeken.

In tegenstelling tot alles wat wij eerder hebben gezien wemelde het hier van de afrikanen die alles verhandelde wat los en vast zit, zoals uiteraard horloges, houtsnijzooi, joekels van zonnebrillen maar ook papieren zakdoeken, aanstekers, viel nog mee dat ze geen witte wollen winterwanten probeerden te slijten. Gelukkig viel ook de grote hoeveelheid carabinirie op en stonden er borden dat men Euro 500,- aan zijn broek krijgt indien je namaak artikelen verkocht. Laat die afrikaanse roeiploeg nou alleen maar echt spul verkopen .....

Rondom de toren tref je verder zo’n 100 stalletjes aan met allemaal dezelfde souvenirs. De toren zelf is inderdaad een grappig scheef ding maar de cathedraal ernaast is echt schitterend, zo groot en zulke mooie schilderingen, beeldhouwerken, alles in witgrijs marmer opgetrokken, het behoort dan ook tot een van de mooiste gebouwen van Italie, te zien voor slechts 2 euries.

Na Pisa was het richting camping en op zoek naar de Iperco-op die wij op onze heenreis hadden gezien. Volgens de dames, behoorde deze zeker ook tot de mooiste gebouwen van het land, ach, smaken verschillen. Over smaak gesproken, die 3 nemen steeds grotere ijsjes, ze hadden daar danwel geen kampioens-ijs, maar het formaat mocht er zijn, en ik, ach u weet het, iemand moet op de centen letten.

Vanavond BBQ-en, uitbuiken en lui zijn.

Groeten en tot Olms...

Ps. Wij laten ze even ietsje naderbij komen, stand Kolonisten: de P. – Olm 4-5

• 15 Juni 2009 - 20:20

Corrie:

Wat een prachtig weer hebben jullie zeg !! En wat hebben jullie al veel gezien!! Mocht er gefotografeerd worden in de Cathedraal, mooie foto!! Gr Corrie + fam

• 16 Juni 2009 - 07:36

CaJa.M-E:

Pracht foto´s, bedankt.
    Weer zeer opvallend dat die roomse kerken van binnen zo mooi en duur zijn ingericht. Hetzelfde zien we hier in Spanje ook. Schril contract met die hollandse tempels met hoogstens een simpel kruis.
    Je hebt vast een speciale positie ingenomen ingenomen voor
    goed geslaagde combinatie-foto Ria-Ard-toren. Lijkt het scheve geval ineens prima vertikaal. Grote bof met lekker weertje, Gr.C-J

• 16 Juni 2009 - 08:04

Ma En Pa Engbers:

Hier is het ook geweldig
    mooi weer,de hele nacht regen,maar om negen uur weer droog,goed voor de tuin.De jongens komen vanavond eten,dat wordt echter niet buiten.zwaar bewolkt Denk er aan pas op voor een zonnesteek
    ma en pa