Geen Sienna, geen Elba. - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Geen Sienna, geen Elba. - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Geen Sienna, geen Elba.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

19 Juni 2009 | Italië, Rome

Vrijdag 19 juni

Niets zo veranderlijk als het weer, althans, overal, behalve in Italie. Omdat wij op internet onheilspellende weersvooruitzichten hadden gezien gooiden wij gisterenavond het hele reisplan ondersteboven. Volgens Pi-eetro Paulusmaio verwachten wij zaterdagochtend een beetje regen, daarna droog en tegen de avond zware bewolking. Voorts gaat de temperatuur de komende week van 32 naar 26 gr., u zult begrijpen dat wij niet blij zijn met deze rampzalige daling van temperatuur en daarom overgaan tot ons noodplan.

O, eerst nog even over gisterenavond. Omdat wij niet al teveel honger hadden schuift de zalm door naar vandaag, blij dat wij hem vers gekocht hebben en super koel hebben geparkeerd.
Van half 10 tot klokslag 12 uur was er nu geen disco maar karaoke, oftewel, dezelfde pokke(n)herrie, mi scusi (spreek uit als mieskoezie), maar het is niet leuk.

Wat ons er uiteindelijk doorheen heeft gesleept zijn een glaasje grappa (gaat wel, nog niet koud genoeg) en ¾ fles ijskoude limonceli, wauw, da’s pas lekker zeg, jammer dat Ria het ook lust, hebben wij weer minder. Deze lekkernij gaat dus de rest van de reis als standaard uitrusting mee a/b.

Dal het bovengnoemde (minus de het drank relaas) heeft ons het volgende doen besluiten.
- ipv hier een week te blijven verkassen wij morgen naar camping Vaia Gada, hier 20 min.
van verwijdert en reeds door ons goedgekeurd.
- Ivm minder weer vandaag naar Elba en volgende week, als het minder warm is, naar Sienna.

Vanochtend verraste Carla ons met een paar verse pannekoeken bij het ontbijt, die was dus weer vroeg uit de veren gegkomen. Na dit feestontbijt voor negenen Napoleon achterna naar Elba.

Aangekomen in Piombino bleek een overtocht naar Elba Euro 213,- te kosten terwijl wij toch echt ergens hadden gelezen dat dit Euro 75- zou kosten. Nadat John & ik weer wat kleur in het gelaat hadden en even doorvroegen kwamen wij erachter dat als wij nu een ticket kochten voor volgende week dit Euro 155,- kost. Als rasechte hollanders dus die Euro 60,- in de knip gehouden en gereserveerd voor de overtocht van dinsdagochtend 10.00 uur.
De goedkope prijs blijkt dus te zijn gebasseerd op een kleinere auto (John, waarom moet het altijd weer zo groot zijn, kost mij zo alleen maar zuurverdient geld ??), voorts moet je wel varen in het goedkoopste seizoen en lang van te voren reserveren. Weer wat geleerd voor een volgende keer (maar dan naar een ander eiland).

De rest van de ochtend doorgebracht in Populonia, net buiten Piombino, een klein, om-muurd stadje, eigenlijk meer slechts een straatje, met goed(-kop)e koffie. Daarna door naar San Vincenzo, een flink aan de weg timmerende badplaats, zowel letterlijk als figuurlijk. Helemaal ingesteld op een grote stroom toeristen met daarbij behorende shopjes, erg sfeervol.

Omdat het weer dik 30 graden is, vanmiddag het zwembad + badmuts uittesten, vanavond de zalm oppiepen en nog 1x het kabaal trotseren. Verder is de camping en ons plekkie prima, jammer van de herrie maar wij komen hier als senioren ook een beetje voor onze rust. Tsja, er lopen er dan ook al 3 tegen de 50 dus wat wil je.

Jeroen, ik zie nog steeds geen kans om fatsoenlijk te internetten dus internetbankieren lukt al helemaal niet. Een beetje olmen lukt nog net, maar zelfs mijn mail lezen lukt niet. Dus houdt het geld wat ik je schuldig ben voorlopig maar even in van je kostgeld ........

Groeten en tot Olms...

Ps. stand Kolonisten: de P. – Olm 5-7 (ivm aanhoudende geluidstrillingen was het niet verantwoord de huisjes op het bord te plaatsen, ze rollen in dit land trouwens wel vaker om. Oftewel, niet gespeeld)

• 19 Juni 2009 - 16:01

CaJa.M-E.:

Wijziging plan gelezen,
    valt nogal mee,we dachten
    dat je i.v.m heimwee( na o.a.eten van pannekoeken ) hele spul had opgebroken richting huis en de Kuip. Over eten en drinken gesproken, heb je naast de grappa ook al gehapt in die lekkere PROSCIUTTO

Bij lezen of horen van dat woord moet ik altijd denken aan iets dat qua klanken er veel op lijkt.

Houden je niet langer op Doorgaan met genieten.
    Gr. C+J

• 20 Juni 2009 - 17:22

Hema:

hoi, is daar toch mijn PC kapot gegaan en daardoor heb ik dus de laatste 3 berichten gemist, maar ja de PCdokter heeft zijn werk gedaan en ik (wij) kunnen weer genieten van de verhalen, ik ben zo blij dat eind febr. mijn werkzame leven er op zit want als ik dit lees wil ik het ook allemaal zien en proeven.
    Vanavond staat er bij ons zeewolf a la siciliana op het programma, als het lekker is moeten jullie na thuiskomst maar komen proeven om nog even in de Italiaanse sfeer te blijven.
    Geniet ze verder en o ja ik heb toch wel een beetje medelijde met Ria hoor, kan niet eens lekker in de golven spelen, dan maar een extra slok van dat andere lekkers.

Groetjes van ons