Happy Twenty - Reisverslag uit Casale Marittimo, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Happy Twenty - Reisverslag uit Casale Marittimo, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Happy Twenty

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

26 Juni 2009 | Italië, Casale Marittimo

Donderdag 25 juni

Na op de vorige camping te zijn vertrokken ivm disco dreunen werden wij vannacht om een uur of 4 getrakteerd op een jank-serenda van ons buurprinsesje, look-a-like, Amalia, leuk kind maar bleren dat ze kan. Tegen 5-en was ze er mee klaar om tegen zevenen maar weer van voren af aan te beginnen. Nou snap ik waarom ze Amalia in een paleis opbergen. Gevolg, voor ons, een lekkere lange dag.

Eerst de markt in Donoratico bezocht voor een paar kleine souvenirs, daarna naar een klein bergdorpje luisterend naar de naam Bolgheri, aanbevolen door Annemarie, u weet nog wel, die van die grote ...., nog steeds, ogen.
Was inderdaad een pitoresk plaatsje maar in een uurtje, inclusief koffie, heb je het wel gezien.

Aansluitend naar de grote Coop voor wat grotere souvenirs en de nodige drank en vlees om er een vette BBQ van te kunnen maken, opzet geslaagd.

’s Middags nog even heerlijk in de zon liggen bakken, het was tenslotte inmiddels weer een graadje of 26 geworden en, zoals al de hele vakantie, altijd staat er een herlijk briesje. Behalve ’s nachts, da’s nou jammer want echt afkoelen doet het niet.

Vrijdag 26 juni

Jasper, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, adieu onbezorgde tienertijd, maak er maar een paar leuke dagen van maar zorg er wel voor dat wij gewoon in ons huisje kunnen en mogen blijven wonen. Denk er om, de buuf is watching you. Fijne verjaardag, wij gaan vanavond op je kosten eten bij Robin Hood, hier op de camping.

Wij zijn vanochtend naar Volterra getogen, een prachtig stadje op drie kwartier rijden, Een steile weg brengt je naar dit plaatsje dat uitziet over het schitterende Toscaanse heuvelland.

Na door de nauwe straatjes te hebben geslenterd genoten wij van een heerlijke lunch, een bord vol met Toscaanse plakjes salami, ham e.d. Daarbij een glas droge witte wijn en een fles water en genieten maar, moeten wij thuis ook maar eens doen (na eerst de weegschaal volgende week te hebben getest).

Volrerra is bekend om zijn albast en er zijn dan ook tientallen winkeltjes die allerlei bewerkte albast verkopen. Verder dachten wij een schitterend fort te bezoeken, bleek het een nog in bedrijf zijnde gevangenis te zijn.

Vanmiddag de caravan inruimen, beetje zonnen, laatste inkopen doen, auto aftanken en dan morgen richting Lugano, Zwitserland waar wij 2 nachten willen blijven. Verolgens maandag Duitsland binnentrekken en dinsdag naar huis. ’t Is maar dat de kuis-ploeg het thuis weet.

Groeten en, indien het nog lukt, tot Olms...

Ps. stand Kolonisten, ze komen terug : de P. – Olm 7-11

• 26 Juni 2009 - 15:19

Paul;ien:

Ha lieve mensen , ook via deze weg gefeliciteerd met jullie zoon, eet smakelijk en proost.
    Ard en John jullie zijn toch echt wel aan elkaar gewaagd, heerlijk die foto samen aan de afwas.
    Kunnen jullie ook even bijkletsen zonder de dames.
    Een hele goede reis richting jullie roots. ik hoop dat het er zondag nog staat.........., hij weet dat het om 11 uur afgelopen moet zijn (haha) de worst en kaas verwacht hij zaterdag avond om 10 uur gesneden en een beetje mosterd.
    Wordt natuurlijk geregeld voor onze buurvriend.
    Zie jullie volgende week en doe maar rustig aan, kunnen de jongens lekker opruimen, en soppen.

• 26 Juni 2009 - 15:29

CaJa.M-E:

Bedankt voor het dus laatste Italié verslag en
    nu richting noord!? We lazen over het fort/nor Volrerra; op één van de hartstikke leuke foto´s dachten we twee boeven te
    herkennen aan hun vertikaal gestreepte shirt die in de bajes- keuken de vaatwas aan het doen zijn.
    Ook hartelijk dank voor de mooie ansicht uit PISA
    van 22/6; vandaag al hier.
    Dit jaar kregen we enige verjaardkaarten uit Holland verzonden ca.3/6, aankomst hier 22/6, 19 dagen onderweg.

Toevallig meldde Ria dat men in Italië levens- gevaarlijk autorijdt.
    Jullie zouden de KIDS daar nooit laten rijden.
    Kunnen we nu ludiek op reageren ?? Doen we maar niet, om de vandaag weer een beetje meer volwassen
    kleinzoon niet op z´n
    licht geraakt zieltje te
    trappen. We nemen vandaag toch gewoon een borrel op zijn en jullie gezondheid. Gelukkig lag het otootje niet op z´n kant middels een bermbom.
    Warm gegroet uit Madrid met vandaag een super temperatuur van slechts 26ºC......CaJa.

• 26 Juni 2009 - 18:07

CaJa.M-E:

Sorry, kleine correctie.
    Strepen op de shirts van de kombuis-vaat-wassers
    liggen uiteraard mooi horizontaal. Alleen op
    z´n kant, etc. zouden....
    afijn daar hebben we het niet meer over.
    Gr..Ja

• 26 Juni 2009 - 18:52

Jarige Jasper:

Dankjullie wel voor de felicitaties, leuk die fotos! En voor vanavond Proost!

• 26 Juni 2009 - 19:28

Hema:

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon, had ik eindelijk een aanleiding om toch dat lekkere koude witte wijntje te nemen, zus Ria zat hier gezellig samen met mij te etenachter in de tuin onder de vijgenboom het was net een beetje Italie zij aan de cola en ik dus???? en dan te weten dat Henk al vanaf vanochtend 7 urr tot nu half 10 sávonds op de steiger staat bij Linda, even een dakkapel plaatsen wat dus heel erg tegenvalt en nu regent het daar ook nog, hier inB'drecht nog lekker zon maar het kon beter omgekeerd zijn.
    Wat gaan de dagen toch hard he jullie moeten alweer op de terugweg wordt dus tijd dat je weer gaat denken wat het volgende kan worden.
    Veel plezier nog en doe rustig aan want we horen de verhalen graag nog live.

• 26 Juni 2009 - 19:52

Rina & Cees:

Het ziet er naar uit dat jullie vakantie langzaam ten einde loopt. Helaas....
    Nog een paar vakantielanden door (op het gemakje en rustig aan ;-) en dan op huis aan. Geniet er nog een paar dagen van. Laat je niet kennen J&C, de Kolonisten zijn nog niet verslagen. A&R natuurlijk ook succes, want er is niets leuker dan winnen :-), zeker van je vakantiemaatjes.
    We zullen proberen het weer hier in Nederland ook een beetje op peil te houden (nu tegen tienen nog steeds 24 gr., lijkt Italië wel).
    Nogmaals goede reis en tot ziens.

• 26 Juni 2009 - 20:20

Corrie:

Geniet nog lekker van de laatste dagen, en alvast een goede terugreis !!
    Gefeliciteerd met jullie zoon!! Groetjes Fam van Noord (ps leuke verhalen en mooie foto's weer hoor!!)