Hurricane, klinkt eng, is het niet. - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Hurricane, klinkt eng, is het niet. - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Hurricane, klinkt eng, is het niet.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

21 September 2010 | Verenigde Staten, Hurricane

Maandag 20 sept. 2010

Gisterenavond bij het restaurant wezen eten dat behoorde bij ons motel/cottage gebeuren. Omdat hier niet zoveel uitbaters zijn was dit restaurant populair af te lezen aan de rij die er bij het “ Wait to be seated “ bordje stond dus maar even terug naar de kamer voor een neut en het om 8 uur nog eens proberen. Helaas weer 3 kwartier wachten, vervolgens naar een bijna verlaten (?) eetzaal om een matig diner te nuttigen. Personeel snapt er hier weinig van, lege tafels en in de hal 24 man die staan te wachten om te bikken. Lag aan de manager, die waren ze zoek. Dit alles tot groot vermaak van Carla, die kwam vanavond niet meer bij van het lachen.

Vanochtend, na een stevig ontbijt met een emmertje koffie vertrokken wij om half 9 richting Bryce Canyon, temperatuur, houdt u vast 5 gr. C. ! Wij zitten dan ook op zo’n 2 km hoogte.
Bryce Canyon is een prachtig park (Hans, Mariëlla, na al die jaren zijn wij er dan toch, jullie hebben niets teveel gezegd). Grillige druipsteenrotsen maar dan ondersteboven, prachtige kleuren, oké, weer veel rood, niet echt mijn kleur (rood en wit gaat nog wel, maar dan op zijn 010-s), maar toch, erg indrukwekkend. Groot deel van het park was trouwens zwart i.v.m. afgebrande bomen. Ondertussen was de temp. geklommen naar 25 gr. C. met een stevige bries.

Na het park doorkruist te hebben, op naar Glendale, zomaar een plaats richting Las Vegas die wij in de Grote Bos Atlas hadden geprikt. Nu bleek er in het hele Glendale maar 1 motel te zijn en die was tijdens de Grote Drooglegging onbewoonbaar verklaard. Dus zat er niets anders op om maar door te rijden. Rondom Zion Nat’l Park zat alles vol, hebben wel nog een leuk huisje bezichtigd in Zion Mountain Ranch (Willeke, ’t was daar echt schitterend zeg al zijn alle buffels waarschijnlijk opgegeten, zag er géén één, hebben jullie dat op je geweten ?). Omdat het de laatste Buffalo Vista cabin was vroeg men de hoofdprijs dus dan maar verder.

Uiteindelijk kwamen wij in Zion Nat’l park waar de complete weg werd gerenoveerd en wij dus meer stil stonden dan reden. Aan de andere kant van het park wemelde het van de (volgeboekte) hotels waardoor wij uiteindelijk uitkwamen in de plaats met de geweldige naam, Hurricane. Hier zitten wij nu in het Rodeway Inn Motel, motel met zwembad, vrij WiFi, incl.ontbijt, kunnen evt. BBQ-en, alles er op en er aan voor $ 49,00, ‘t is géén geld.

Hier in Hurricane voor John ook weer een nieuwe kuur gehaald (nu Coors, Bud slaat niet aan) enn wat andere levensbehoeften waaronder onze vierde (!) koelbox omdat er al 2 gesneuveld zijn, ben benieuwd hoeveel wij er uiteindelijk doorheen jagen.

Voor Carla (en Ria, ’t moet echt niet gekker worden) nog een zachtere whisky gekocht, die Amerikaanse is toch meer voor echte kerels zoals John en ondergetekende. Gelukkig vond Ria die zachte whisky ook niks anders had het één van de zwartste dagen uit mijn leven geweest, zie mijn levenswerk zomaar in rook opgaan,whisky delen met de vrouw, getver.

Morgen slaan wij Zion verder over en gaan door naar Las Vegas voor 3 nachten in ….???? Nog géén idee.

Wij zijn inmiddels mobiel weer “ in the air ”, internet is prima, en temp. is nu (tegen 12 uur ’s avonds) nog zo’n graadje of 25 C. Foto’s komen nog, heb géén puf meer, drink mijn neut op en ga maffen, de rest is alweer onder zeil, ‘t is ook voor mij vakantie hoor,
tot olms….

• 21 September 2010 - 08:15

Je:

Ceasar palace is een leuk hotel in Las Vegas volgens vele tv films.

Het 4de staat in de competitie 4de. Alphen won ook zijn 3de wedstrijd met grote cijfers. Misschien zit er dit seizoen een periode in !!

Veel plezier nog.

• 21 September 2010 - 10:00

Els En Harm:

Als jullie in Las Vegas willen jullie dan even voor ons gaan gokken.Wij hebben 5 euro apart gelegd.Maar dat zal niet nodig zijn Carla wint haast altijd wel,dus graag terug komen met 100
    dollar.Jullie mogen daarvan 10 dollar uitgeven.

• 21 September 2010 - 10:09

Willeke:

Hahaha, dat hadden wij toen ook :-)geen buffel te zien, maar toen we wakker werden stond de hele kudde voor onze neus.

Plezier in Vegas !!

• 21 September 2010 - 12:00

Pauline:

dat was even raar kijken vanmorgen........geen reisverslag om 7 uur Nederlandse tijd.Ard je gaat toch wel een beetje op tijd naar bed, na een dag vol indrukken en belevenissen, ik vind je wel trouw om terwijl je medevakantiegangers al in bed liggen wederom nog een veslag te schrijven, ok de foto's dan maar later.
    Toch jammer dat je dat rood-wit altijd aan iets koppeld....sorry maar er zijn gelukkig meer clubs in rood/wit haha....
    Vond het wel lief van Pim om te schrijven dat Feyenoord niet weggespeeld was, maar ook wij hebben eredivisie live, dus ik weet niet of hij een andere wedstrijd gezien heeft, maar het was ozo stil bij onze buren, na een heerlijk Karaoke zaterdagavond. (gaan wij ook eens doen)
    Groetjes voor jullie allemaal en veel genoegen in LAS VEGAS

groetjes van ons drie

• 21 September 2010 - 14:03

Anoniem:

De bevestiging dat vrouwen geen verstand hebben van voetbal.

• 21 September 2010 - 14:37

Pim:

anoniem ik ben het helemaal met je eens.

Al vind ik dat je gewoon voor je mening uit moet kunnen komen, en dit dus niet anoniem hoeft te melden.

Maar nogmaals ben het helemaal met je eens.

• 21 September 2010 - 14:39

Feyenoord Fan:

Helemaal mee eens!

• 21 September 2010 - 18:57

CaJa.PasAntx-E:

Prima verslag en foto´s spreken voor zich. Leuk strompelende David. Gekke
    mager geworteld boompje lijkt wel op de hier ook bekende wandelende tak.
    Voorzichtig in Las Vegas.
    Verkeerd inzetten en je bent voortijdig weer in Holland. Verder bijna niet te geloven dat heel veel WildWest films zijn opgenomen in Almeria. Toen waren immers figuranten, etc. in Spanje nog spotgoedkoop.
    Knap hoe alles toch zo sprekend lijkend werd nagebootst. Nu zien we op de plaatjes echt ruige bergen en dalen.
    Gr. uit nog steeds warm baskenland, Carmina en pa

• 24 September 2010 - 20:24

Ellen:

Gelukkig weer vers theewater gevonden Carla en John? :-)

Liefs, Wout en Ellen xxx