Volle boel. - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Volle boel. - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Volle boel.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

20 September 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Zondag 19 sept. 2010

Half 7 op, kwart voor 8 en route. Eerst ons huis netjes achterlaten en richting Bryce Canyon. Het werd een schitterende rit met een voordurend wisselend landschap. John kroop, sinds zijn dramatische koprol, voor het eerst weer achter het stuur maar, gelukkig voor hem, hoefde hij de eerste 2 uur die hij reed, slecht 2x naar links en 1x naar rechts te sturen, verder enkel straight ahead. Druk maken om overig verkeer is helemaal niet aan de orde, er was bijna niemand te bekennen. Af en toe een huis en een gesloten tankstation.

Om de auto hoeven jullie je niet te druk te maken hoor, hij ging vandaag gewoon de hellingen van 14 % op en af. Hoogst bereikte punt was 9.600 ft, ruim 3 km. Temperatuur schommelde vandaag tussen de 23 en 28 gr. met behoorlijk wat wind, wij klagen niet.

Onderweg nog even een stop gemaakt bij Capitol Reef, ook alweer zo’n mooi park. Hierna door richting Escalante, omdat wij er vroeg waren reden wij meteen maar door richting Bryce Canyon om een motel te zoeken. Echter kwamen wij niet veel meer tegen behalve dan in Tropic. Toch maar even door naar Rubys Inn, bij de ingang van het park.
Helaas, alles vol, en het waren zeer grote m/hotels. Men adviseerde ons terug te rijden naar Tropic (7 mile) dus doen wij dat. Daar aangekomen waren wederom alle motels en B&B vol.

Nu kregen wij als advies mee 20 minuten naar de andere kant te rijden, daar kwamen wij net vandaan ! Je moet toch wat, dus wij weer omgedraaid en weer de 7 mile richting park en dan door naar de volgende plaats, veel andere mogelijkheden zijn er trouwens niet, je gaat Oost of West. Onderweg nog wat motels binnengelopen, alweer alles vol. Uiteindelijk viel het dan nog mee (behalve de prijs). Redelijk dicht bij het park (3 mile of zo) was plaats in de Bryce Canyon Pines, in Bryce.

Nu hadden John & Carla weer eerste keus en kozen zij voor een cottage (schattig hutje maar zonder schommelstoel op de veranda) en namen wij een “ gewone “ motelkamer maar wel met open haard ! Veel meer keus was er niet.

Buiten het motel is er hier op loopafstand niets maar gelukkig voor ons hoort er wel een restaurant bij, na 3 dagen wordt het namelijk weer de hoogste tijd voor een echte steak.

Internet is hier prima maar onze mobiele telefoons hebben, voor de zoveelste maal, weer eens geen bereik, John vind het tijd worden voor een satelliet telefoon.

Morgen het park in en dan richting Nevada, tot olms….

• 20 September 2010 - 07:12

Pim:

Hey ziet er allemaal weer gezellig uit.

Even over de klasieker. Feyenoord niet van de mat gespeeld.
    Laatste 15 min hadden we eigenlijk 2-2 moeten komen maar ja helaas.
    Je ziet het ook wel weer 2 goals afgekeurd... (oke ze waren buiten spel, maar een beetje geluk mag ook wel eens).
    Kortom feyenoord heeft zichzelf (weer) te kort gedaan. (geen leuke zondag)

Dusssssssss

Have Fun

• 20 September 2010 - 07:33

CaJa.PasAntx-E:

Indrukwekkend, groot, groter,grootst. Ruimte genoeg voor nog meer auto´s. Op dat moment met
    firmaatje beginnen voor aanbrengen van 600.000 mijl vangrail; links, rechts en in het midden dus 4 x, tel uit je inkomsten. Zullen we vóórleggen aan Richard.
    Die kijkt immers voor al
    z´n klussen niet op een mijltje ? Gezellige zitjes in jullie m/h-otels, op balkon ( ook zonder vangrail ), etc-
    Tot je volgend verslag,C+J

• 20 September 2010 - 12:55

Rina En Jan :

In Nederland worden sommige personen ongerust en denken dat jullie op een gegeven moment in de buitenlucht zullen moeten overnachten. Groetjes.

• 20 September 2010 - 14:00

Pim:

Ongerust! Toch niet nodig. Is toch een mooi avontuur. :D

weet je wie ik net tegen kwam prins maurits. leuk he :P

• 20 September 2010 - 17:56

Willeke:

Jep het bekende Bryce verhaal, het blijft daar loeidruk :-)
    Erg vervelend.

Hoop foto's gemaakt vandaag ?

• 20 September 2010 - 21:37

Maaike:

hallo alles goed hier zo te lezen bij jullie ookziet er allemaal goed uit geen agent gezien voor het wildplassen ard geniet er maar lekker van groetjes van mij en me aanhang doei