BBQ op lokatie. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu BBQ op lokatie. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

BBQ op lokatie.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

27 Juni 2011 | Frankrijk, Saint-Aubin-sur-Mer

Zondag 26 juni 2011; St.-Aubin-sur-Mer

Jassie, van harte gefeliciteerd met je 22 ste verjaardag. Wij hebben gebak, drank, geen slingers maar maken er wel een feestje van. Temperatuur vandaag 30 gr., morgen 33 gr.

Uiteindelijk bleef de thermometer op 25 graden steken, met een koel briesje erbij, heel goed te doen. Bij het uitlaten van Sunny ontdekten wij dat er markt was, dus meteen maar even poolshoogte nemen, bleek een aardig “ding” te zijn maar de knip bleef dicht.
Rond 12 uur kwamen John & Carla, met een appeltaart onder d’r armen aangelopen dus, Jasper, op je gezondheid.

De hele middag een beetje zitten luieren, lezen en kletsen en om 17.00 uur afmars naar Ver-sur-Mer voor de bbq met Jeroen & zijn schoonfamilie. Omdat je vanuit hun tuin zo het strand oploopt eerst Sunny een zout bad aangeboden waar hij dankbaar gebruik van maakte. De bbq was super gezellig, kok Adrie, zelf na een daagje in de zon inmiddels ook redelijk voorgebakken, had het er maar druk mee maar het smaakte dan ook zeer goed.

Rond 22.00 uur weer richting camping en onderweg Sunny even uitgelaten waarbij wij werden aangevallen door hele zwermen, enge, grote zoembeesten, wat het precies waren weet ik niet, maar ze verdedigden de daar groeiende rozenbottels met hun leven. Sun alles gauw even geloosd en wegwezen daar.

Maandag 27 juni 2011; St.-Aubin-sur-Mer

’t is nu 10.20 uur en, gevoelsmatig, al warmer dan gisteren, dat wordt veel vocht tot ons nemen, nou, proost, zal ik dan maar zeggen.
Hebben ondertussen ons stekkie verlengd tot dinsdag (volgende week dus, niet morgen !)

Tot olms…

Ps foto’s volgen zsm, kan foto’s even niet overzetten.

• 27 Juni 2011 - 11:27

Karin Verhoeven:

Hey vakantiegangers! Klinkt goed allemaal. Nog Gefeliciteerd met jasper. En nog een fijne voortzetting van jullie vakantie! Moeten snel weer eend afspreken.Liefs karin.

• 27 Juni 2011 - 17:14

HeMa:

Dat vocht hebben wij hier ondertussen ook nodig gelukkig, ik giet het liever zelf naar binnen als dat ze boven de sluizen open zetten en dat is teveel gebeurd de laatste week.Zo'n huurhuisje direct aan het strand is ook niets mis mee, met een stel vrienden er bij, potje kaarten, lekker glas en happie, vuurtje op het strand s'avonds.
    Maar ja als het dan na een paar dagen gaat kriebelen of het blijft regenen kan jezomar zeggen kom op we gaan naar het zuiden.
    Enge zoemers hou ik niet van, die heb ik al teveel gezien, dus Henk boft dat hij niet al te hard zoemt.

Morgen naar Heiloo, dus deze kampeerweken zitten er voor ons weer bijna op, op naar het volgend 9 julie 2 weken naar Limmen om Pepijn na schooltijd op te vangen, dan nemen we hem mee naar de camping en kan Linda even doorwerken om dan de zomervakantie helemaal niets te doen, de laatste schoolvakantie week gaan we met hem naar Leersum bij de boer kamperen en daarna denk ik de hele maand sept. Frankrijk.
    Jullie veel plezier nog, ik heb de camping opgezocht, mooi (als het die van de acsikortingskaart is) prachtige zwembaden dus hoop dat het weer heel goed blijft.
    Proost op de volgende dagen

• 27 Juni 2011 - 19:27

CaJa.PasAntx-E:

Het is niet alleen hartstikke leuk om je prima duidelijk goed verzorgd reis/krampeer verslag te lezen en mee te beleven, maar ook de reakties wekken herinneringen op van vaak heel oude eigen
    tent-toestanden. Toppershoedje Ouddorp, lief klein superblonde Karin, 2 lentes oud dagenlang regen, regen, wind en nog eens regen; was al droog kindje maar met zulk slecht weer onmogelijk om blaasje normaal droog te houden. Zwager Martin en ik kwamen half in de week na destijds noeste arbeid ( communikatie mobiel, tf., waarbenjijnu. , 0,0 ) polshoogte nemen, en de situatie
    was stormachtig onhoudbaar. Half in de week. inpakken en wegwezen richting normaal leven in de
    Randstad. Daarna nog één keer Garderen en kampeertoestanden op de mestvaalt. Tent zo opgezwollen van hemelwater dat eea niet meer paste in koffertje van kevertje. Hebben ondanks toch veel genoten en afgelachen. Kunnen ons goed voorstellen dat kamperen nu heel wat beter en luxer mogelijk is. Ook zijn de beschikbare dagen wat ruimer bemeten dan b.v. 1948 ( één week ). In Spanje zijn mensen die ivm 20 % werkloos, altijd soort vakantie hebben en toch nog massaal protesteren dat er wellicht in de toekomst gewerkt moet worden tot hun 67-ste ?
    Prijs me gelukkig gewerkt te hebben vanaf 1945 ( 14 lentes jong/oud ), dan komt de rest vanzelf.
    Heb nog leuk aantal fijne vast verdiend te hebben, prima vakantie-dagen. Hopen nog paar prima
    verslagen en foto´s te ontvangen; vanuit hier eveneens snikheet baskenland,liefs CaJa.