En weer een beetje warmer. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu En weer een beetje warmer. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

En weer een beetje warmer.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

01 Juli 2011 | Frankrijk, Saint-Aubin-sur-Mer

Vrijdag 01 juli 2011; St.-Aubin-sur-Mer

Na een dag vol kilometers vandaag piano, piano. Voor de nodige kilometers zorgt Jeroen vandaag wel, even vanuit Normandie naar Euro Disney op en neer samen met lief Sabine en schoonbroer Falko of Falco. Jasper heeft zijn laatste schooldag dus toch nog iemand die iets nuttigs doet.

Na een baquette, een croissant (tillers, dat mormel is net zo duur als ¾ meter brood), een AD erbij, lekker in het zonnetje ontbijten. Vanmiddag naar ons dorp gegaan en de boulevard even afgeslenterd. Bij de caravan is het weer zwemkleding aan en heerlijk bakken & braden maar aan de boulevard viel dat toch tegen, smerig, koud windje daar. Na een espresso-tje en een halve liter capucchino, via de InterMarche, naar de caravan terug voor een luie namiddag met boek, bier, cola en knabbels. Zo zou elke vrijdag mogen zijn.

Voor wie van oldtimers houdt, en dan enkel Rolls Royces, is dit the place to be, vandaag stond er weer zo een bij de supermarkt, een van de tientallen die wij hier al gespot hebben. Jammer dat er geen caravan achter kan. Die Rollsjes zijn er trouwens vanwege het feit dat Viking roverhoofdman Rollo 1100 jaar geleden Normandie wist te bevrijden van King Charles the Simple ??? Zie het verband met Rolls Royce niet, maar goed, als er maar wat te vieren is.

Vanaf morgen schijnt het hier goed druk te worden, in het dorp is geen kamer meer te
krijgen. John, Carla, messsieur Dutroux zit ook vol, dus denk dat wij met hem achteraf toch
geen medelijden hoeven te hebben. Als morgen de fam. Neven weer huiswaarts keert is het
de bedoeling dat Jeroen & Sabine hier nog 2 nachten komen bivakkeren in hun tent. Ter info,
nachttemperatuur maximaal 6 graden, ach, die 2 zullen het toch niet koud krijgen ????

Tot olms…

• 02 Juli 2011 - 09:04

CaJa.PasAntx.-E:

Op plaatjes, vooral nr. 1 duidelijk te zien dat het wel zonnig maar geen strandweer was. Van de ruig wapperende vlaggen zien we zelfs dat de Hollandse driekleur zeer korrekt is gehesen. In die kleine kustplaatsjes in noord Spanje zie je heel vaak dat ze internationaal mee willen doen, edoch
    hangt heel vaak onze vlag te wapperen met blauw boven. Overigens zie ik op jullie foto helemaal geen Spaanse wimpel. Vraag is waarom niet, er komen toch steeds meer Spanjaarden de noordelijke kant op ? Niet om te werken zoals rond de jaren 1950, maar ook om beetje pot te verteren en wat meer te zien als Denia, Benidorm, Alicante, etc. zak maar af. Nog aantal fijne en wat warmere dagen gewenst. Hier is het vandaag opnieuw heet, maar.. morgen 15º kouder ,Gr. C+J

• 02 Juli 2011 - 10:13

Arie En Nelleke De G:

Dag buurtjes,

Het was heel gezellig gisteren en zoals jullie zagen waren we op tijd weg he!

We zijn nu op de nieuwe camping aux pommes of zoiets. Wifi in de caravan, jaja, wordt steeds luxer.

Een hele goede reis verder.

Arie en Nelleke
    Oud-Beijerland

• 02 Juli 2011 - 11:05

HeMa:

Zo eindelijk weer een reactie en jullie verslagen kuinnen lezen, de laatste dagen hebben we op de camping in Heiloo doorgebracht, kon mijn mail checken bij Linda maar helaas niet op de camping en ook zei de notebook doe het zelf maar, dus die moet even naar de dokter want zonder kan en wil ik niet.
    Ja als kampeerders heb je niet snel echt slecht weer, dan blijkt dat er heel wat droge momenten in een dag zitten, maar ook bij ons liggen er 2 fleecedeken onder handbereik.
    Wij gaan de rotzooi opruimen om over een week weer 2 weken naar Limmen te vertrekken, vakantie/oppas.
    Hullie nog heel veel plezier daar in het Franse en echt je hoeft geen medelijdente hebben met Jeroen en zijn vriendin, gaat wel lukken volgens mij in dat tentje.

• 03 Juli 2011 - 09:58

CaJa.Pas.Antx.-E:

Paar dagen geleden schreef je over de PEGASUS brug. Bleef de laatste dagen door m´n grijze bolletje spoken. Nu ineens weet ik het weer. Als je tzt eens tijd hebt moet je vast eens klikken op "www.strijdbewijs.nl" Schitterende verhalen over o.a. 6/6/44 van ene Pieter Jutte. Z´n eerste relaas gaat al over de PEGASUS brug. Verder kom je alle plaatsnamen tegen die jij ook al noemde.
    Houden je niet langer op, met warme groeten uit wat frisjes SanSeb,CaJa