Voelt als thuis. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Voelt als thuis. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Voelt als thuis.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

05 Juli 2011 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Dinsdag 05 juli 2011; Groede

Het originele plan was om in 2 etappes naar huis te rijden, de stop zou dan tussen Dieppe en Calais moeten liggen. Toen Ria gisteren vroeg hoe ver het naar het ons zo bekende Groede was, was de keus snel gemaakt. 505 Kilometer, 07.00 uur op, 08.15 uur rijden, mag geen probleem zijn. Onderweg in ieder geval over de Pont de Normandy, altijd een prachtige puist op de route.

Na een warme rit, temperatuur liep op tot 30 graden, arriveerden wij om half vier dus in Groede, meteen maar het plekje naast Bert & Marrie genomen, die was toevallig vrij gekomen. Omdat Ria gisteren ons al bij Marrie had aangemeld mochten wij ’s avonds lekker aanschuiven voor een heerlijk maaltje macaroni a la Bert.

Voordat het zover was presteerde Sunny het om, meteen na het uit de auto springen, de plomp in te verdwijnen, uiteraard gevolgd door Duke en Quinto. Nou ja, hij had ook nog niet veel aan zijn dag gehad.

Verder voelt het hier weer alsof wij nooit zijn weggeweest, het blijft toch een heerlijke camping, volgend jaar misschien maar is wat langer gaan staan.

Morgen moeten wij hier om 12.00 uur weg zijn en verwachten dan half in de middag thuis te aan te komen. Kijken hoe ons huis er bij staat, altijd spannend. Na 25 dagen, 4.000 kilometer, is het ook wel weer even mooi geweest al denken wij daar waarschijnlijk over een dag of 3,4 al weer anders over.

Iedereen weer bedankt voor het volgen en reageren, gaan nu weer een maandje of 11 werken, maar niet te veel aan denken.

Tot olms…

• 05 Juli 2011 - 19:23

HeMa:

Ja dat is weer even wennen als je weet dat het weer 11 manden gaat duren, zit er echt geen weekje meer tussen?
    Groede staat bij ons op het lijstje voor september. gekoppeld aan bezoek Terneuzen om Bali vrienden en onderburen van de toekomstige Thailandreis, te bezoeken en daarna door naar Frankrijk.
    Toevallig zei ik gisteravond nog tegen Henk wat een ontzettende luxe het is om niet meer dagen te tellen dat je weg kan, hebben we zin en er staat niets in de agenda en de bankrekening is groen, dan is het instappen en wegwezen, al moet ik zeggen op dit moment in de tuin met een WWtje is ook heerlijk.
    Zaterdag wordt het weer 2 weken Limmen en voor jullie sterkte met het thuiskomen, wennen, werken en verwerken dat je na 4 dagen niet weer weg kan.
    Bedankt voor alle leuke verslagen en we zouden het leuk vinden om jullie weer eens in het echies te zien,

• 05 Juli 2011 - 19:25

Paulien,wijnand:

Ja, aan al dat moois komt weer een einde...
    Gelukkig staat het huis nog, absoluut geen overlast gehad, dus kunnen jullie
    Met een gerust hart morgen aan de laatste etappe beginnen!
    Mooie herinneringen worden weer geboren, en 11 maanden werken, wij
    Geloven daar niet in. Bedankt voor de leuke verslagen, zo leven wij toch
    Met jullie mee! Groetjes aan Marrie en Bert, tot morgen

• 05 Juli 2011 - 20:51

Corrie:

Nou idd, gewoon niet aan denken, pffffff....... wat is dat weer snel voorbij gegaan!!
    Bedankt voor de leuke verhalen!! groetjes vanuit Oud Beijerland

• 06 Juli 2011 - 08:04

CaJa.PasAntx.-E:

Zal vreemd en stil zijn om 11 maanden geen OLM belevenissen te lezen en/of zien. Afsluitend kan je terug zien op erg boffen met het weer. Bedankt voor al de mooie foto´s, verhaaltjes en je korte bezoek aan het havenstadje hier, formaat 1% van het gebeuren rond Rotterdam. Hopelijk houd je het droog tot je thuiskomst straks. Warme groetjes uit een stadje in feeststemming. Net als in Pamplona wordt hier ook San Fermin gevierd, gelukkig wel zonder rennende stieren en paar doorboorde lichamen van roekeloze bezopen renners. Bienvenido in Holanda, Ca+Ja