Dag 9 - Reisverslag uit Juno Beach, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Juno Beach, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

12 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Juno Beach

Zaterdag 11 augustus 2007

Vroeg op, 7 uur, om een beetje bijtijds bij het Kennedy Space Centre te zijn. Na een rit van ruim een uur kwamen wij er om 1/2 tien aan in een alweer aardig opgewarmd Florida. Vergeleken bij de eerder bezochte parken was het hier lekker rustig. Eerst maar even langs alle tentoongestelde raketten gelopen zoals de Gemini, Saturnus, Delta, Apollo en nog wat meer. Tsjonge wat moeten die mannen een lef gehad hebben om in van die benauwde machines het onbekende tegemoet te gaan, ik heb er veel respect voor.

Hierna een filmzaal binnen waar een film begeleid werd door een voormalige astronaut genaamd John Blaha. Deze man was o.a. 5x met de Space Shuttle afgeknald .... en weer teruggekomen.Omdat het nu tijd werd voor wat meer actie in de vorm van het zelf beleven van een nagebootste lancering moest er eerst even wat gegeten worden, je weet namelijk nooit wanneer je weer terug op aarde bent. Dus gauw even wat naar binnen werken en het werd ..... jawel, een hamburger.

's Middags de bustour gedaan, zeer interessant, kijken in een contrôlekamer, de assemblage- hal van het space station en kijken in de buurt van het lanceerplatform.
Na dit alles om 15.00 uur het kompas op Zuid gezet, de cruisecontrol op 45 mile en via een prachtige kustroute vast wat mijlen richting Miami maken. Alleen op het moment dat wij een leuk onderkomen zochten was er geen motel te bekennen, dat waren wij dus niet gewend.
Uietindelijk erg laat om 19.30 uur uitgekomen in het Holiday Inn te Juno Beach, vlak bij West Palm Beach. Het is goed te merken dat hier nogal wat dollars zitten, alles is sjiek, de veelal Europese auto's zijn schitterend en de villa's met boten overheersen.
Om de kosten wat te drukken slapen wij vanavond met z'n 4-en op een ruim bemeten kamer met koelkast, magnetron, koffiezetapparaat en gratis internet. Morgenochtend is er zelfs ontbijt, niet gek hoor, hebben de meeste motels niet.

Omdat wij nog niets gegeten hadden snel weer in de Dodge geklommen op zoek maar een restaurant dat bij ons budget past. Ook dit viel niet mee, veel duur spul hier mar laten wij nou toch een ontzettend leuk zaakje vinden met zo'n kromme M op het dak, werd het dus getverd... weer een hamburger, ja ze gaan nu ook mij tegen staan, morgen maar wat beters zien te vinden.

Marjan, als jij of iemand deze stukjes inderdaad aan ma zou kunnen geven zou ik dat zeer waarderen.

Vandaag, 8 dagen na vertrek, voor het eerst ergens achterin de auto gehoord dat wij Sunny missen, maar ja je kan niet alles hebben en wij weten dat hij in zeer goede handen is.
Allemaal de groeten en iedereen bedankt voor de leuke reacties, zowel per site als mail maar wij missen jullie niet hoor ......

• 12 Augustus 2007 - 09:32

CaJa.M-E.:

Verhaal is weer heel duidelijk, bedankt.
    Niet moeilijk om een combinatie te bedenken tussen Hamburgers en het raket naar de maan sturen gebeuren. Ongeveer 65 jaar geleden werd de V-II uitgevonden door een Duitser ( Werner von Braun ). Kwam wellicht uit de buurt van je collega
    Duitse grote havenstad.
    Weten jullie verder heel zeker dat de mensen waar Sunny logeert niet af en toe bij een goede Chinees gaan eten. Oppassen
    met ter oppas afgeven van jullie lieve hond(je) aan het keukenpersoneel. Kon wel eens de uitvinding worden van de eeuw:Ein Sonnige Hamburger. Veel plezier verder en groetjes uit afgekoeld ( 34ºC) Madrid,C+J.

• 12 Augustus 2007 - 10:21

Hema:

de hele week is uitgeprint hoor (niet de reacties) en ik stap nu op de fiets om ze te gaan brengen, kan ik mooi de rabarbertaart er weer af fietsen, ik ga dus never nooit naar Amerika, getver al die hamburgers (ik ben gewoon jaloers hoor) zeker ook nog lekkere sausjes etc.

Vliegen vind ik op dit moment totaal niet meer erg, maar in zo'n spaceshuttle krijgen ze mij denk ik toch niet, maar ja over 50 jaar is dat misschien ook wel weer heel normaal, maar goed dan moet ik opa nog wel wat jaren overleven wil ik dat meemaken, maar als 110 jarige een tochtje maken dan haal je wel de krant.
    Nog veel plezier in het verre Amerika

Marian

• 13 Augustus 2007 - 00:30

Hans:

Na de westkust zullen we er aan moeten geloven, als de plaatsing niet Miami gaat worden dan maar op vakantie daar!!
    Taco bell is ook een welkome afwisseling als lunch trouwens!
    Dagen zullen wel omvliegen op deze manier lijkt me.
    Hier weer een weekje terug in de realiteit van het gewone, nou ja in zoverre dat je hier in Senegal van gewoon kan spreken, leven.
    Mariella en de kids zijn nog in NL en komen de 22e weer thuis!
    Enjoy!!

• 13 Augustus 2007 - 16:51

Hema:

wat een luxe en dan zeuren over de M, weet je dat de M ook de eerste letter is van de Mexicaan daar kan je toch zeker ook wel iets lekkers krijgen, iets wat niet op een hamburger lijkt, ik heb net me'n prakke bloemkool met tartaartje achter de kiezen, dat klinkt toch ook niet lekker (was het wel).
    Loopt er niet een heel erg stokoud dametje rond waar je mee aan kan pappen, zo'n dametje van 99 met een groot landhuis en schip voor de deur, die heel erg blij is dat ze een beetje aandacht krijg en jullie dan erfgenaam maakt.
    Als ik dit nalees dringt het tot me door dat het dan ook weer mogelijkheden geeft voor de armlastige familie in Holland.
    Wat een fantasie he, ik droom wel verder en wens jullie verder weer HEEL VEEL PLEZIER.

Marian