Na zonneschijn komt regen of zoiets. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt regen of zoiets. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt regen of zoiets.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

05 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag 01 juli 2008, zon, 30 gr., de warmste dag

Toen het nog niet al te heet was naar onze vaste super LeClerc in Royan gereden voor laatste inkopen en een vol tankje gas voor Bert's Volvo. Uiteraard onderweg nog even een nieuwe riem voor Duke gekocht, want ook de vorige smaakte weer opperbest.

In de parkeergarage, jazeker, ook die hebben ze hier, nog even vol verbazing staan kijken naar een geweldige parkeersteek van een Frans trutje met d'r moeder van 104. Maakt niet uit, biijna alle franse voitures hebben deuken dus een halve bumper valt niet op. Gewoon laten staan, je winkelwagentje pakken en doen alsof er niets gebeurd is. Het zou je als hollander maar overkomen.

Na het shoppen naar de camping voor een beetje afbreken, beetje bier, beetje zwemmen en een beetje niets doen. Tevens hevig SMS/Internet contact met bijna schoonzus omtrent invullen van lijstjes met winnende Tour ploeg zodat wij bij thuiskomst meteen de kunnen kijken of wij al in de prijzen zijn gevallen. Als avondeten 4x frites met kroket en/of frikandel, ook die hebben ze hier.

's Avonds nog even naar de bar voor lekker sappie, Bert biertje, Marrie een Jungle Green, Ria een Mai Tai en ik verzocht de bevallige serveerster Sex on the Beach waar zij uiteraard gretig mee instemde. Even later lurkte wij dan ook heerlijk aan onze rietjes.

Woensdag 02 juli 2008, regen, bewolkt, 20 gr., fris voor de tijd van het jaar

De totale thuisreis is zo'n 1150 km en omdat wij het nu eens kalmpjes aan willen doen en wederom de tolwegen willen mijden, besloten wij er 3 dagen over te doen.

Om 9 uur gaven wij Paulus en zijn eega een hand en vertrokken richting noord. Nog géén meter buiten de camping begon het te regenen. Onderweg nog een paar kleine buitjes en een temperatuur van rond de 18-20 gr., zijn wij niet meer gewend maar om te rijden wel lekker.

Om een uur of half vijf, na 420 km en enkele stops (2x gas/1x diesel/4x brood en koffie/2x alles wat er van tafel valt) aangekomen op camping les Coques d'Or in Genets, 10 km ten westen van Avranches, oftwel het zuiden van Normandië. Vanaf de camping zie je in de verte heel majestieus de berg Mont St. Michel in zee liggen, nou ja in zee, ligt tegenwoordig zo'n beetje helemaal droog. 3 Jaar geleden bezochten wij dit stadje al eens, de moeite zeker waard maar nu even niet.

Na het eten nog even richting zee gelopen voor een beter zicht op " de berg ", onderweg werden wij overvallen door een echte hoosbui, ook weer een nieuwe ervaring dit kampeerjaar. Na een rondje door het dorp terug naar de caravan voor een afzakkertje en een boekje lezen danwel (verslagje(s) tikken). Nog ruim 700 km te gaan, wij liggen op schema.

Donderdag 03 juli, zon, wolken, 20 gr., zelfs regen

Om 9 uur vertrokken voor een ritje van zo'n 330 km richting Abbeville. Eerst 100 km snelweg om vervolgens weer de tolvrije Route National van Caen naar Rouen te nemen. Leuk rijden, schiet niet altijd op en voor een Volvo, slecht voor de koppelingsplaten.
Met zeer grote regelmaat zit je hier achter een Convoi Exceptionnel, iedereen versleept blijkbaar zijn stacaravan danwel boot per dieplader, de chauffeurs zijn trouwens wel echte kunstenaars, ze houden er goed de snelheid in.

Om half 4 aangekomen op camping Les Etangs, een Municipal waar wij al eens eerder waren en die lekker snel aan te rijden is vanaf de snelweg. Wel maar 2 sterren en géén zwembad, wel goed schoon sanitair, alleen om 21.00 uur gaan de rolluiken van de douches dicht, dus zorgen dat wij aan de goede kant van het hek staan anders wordt het een lange nacht.
't Is allemaal even behelpen, kosten voor dit alles Euro 10,25 !

's Avonds voor de laatste maal buiten de grillplaten gebruikt voordat het om half 9 begon te regenen en in de verte zelfs te onweren. De koffie binnen gedronken om daarna nog even lekker te hangen op de bank. Na een klein uurje was het al weer droog.

Morgen nog exact 400 km op de Tom Tom en dan zit het er weer op.

Vrijdag 04 juli, zonnig en droog, 22 gr., korte broeken weer

En weer om 9 uur weg, 2x draaien en wij zaten op de rijksweg om na een kwartiertje bij Abbeville dwars door te steken naar de A1 Parijs-Rotterdam. De 100 km binnendoor waren prima maar zodra wij bij Lille op de rijksweg reden was daar de eerste file. Niets vergeleken bij alle file's die wij nog zouden zien aan de andere kant van de vangrail, zowel Nederland als België zakken vandaag af naar de zon.

Na weer zo'n vieze P (Aire) en door de Antwerpse Kennedytunnel te zijn geworsteld op een ditmaal schone parkeerplaats de laatste baguette opgepeuzeld en alvast afscheid van elkaar genomen, dat wil zeggen, wij van Bert, Marrie en Duke, zelf wilden wij wel met z'n drietjes thuiskomen.

Veel scheelde dit trouwens niet want bij de Nederlands grensovergang vlogen 25 meter voor ons ineens alle auto's links en rechts over de weg, een ouderwetse kettingbotsing. Tijd om te stoppen was er niet, het ging razendsnel, wij waren er net zonder kleerscheuren langs. Maar goed ook want wij zijn lekker bruin gebakken maar als ik in één van die auto's links van mij keek leek het wel of er van binnen een zak meel was uitgestrooid, de airbag had goed zijn werk gedaan alleen waren de inzittenden spierwit en niet alleen van de schrik. Zou je net al je spaarcentjes hebben uitgegeven om een beetje bruin te kleuren, gebeurt je dat.

Tegen 4 uur, na 3 weken goed weer en 3.630 km in de wielen stond onze sleurhut weer geparkeerd op camping " 't Achterpad ". Kort samengevat, " 't was buitengewoon " (citaat : Bert).

Alle lezers en zeker diegene die reageerden, hartelijk dank voor het geduld dat u heeft betracht, om ons reisverslagje te volgen. Wij vonden het zeer leuk reacties terug te mogen lezen en wie weet tot een volgend uitstapje, nu eerst even caravan winterklaar maken en maandag back to business

Fin

• 05 Juli 2008 - 10:00

CaJa.M-E:

Hartelijk dank voor het afsluit-rapport. Fijn dat je weer behouden thuis bent. Ga je nu al de kranten op datum leggen en doorbladeren?
    Hoeft nu niet meer dank zij de dagelijkse berichtgeving via internet zoals de Wereldkrant. Jullie zijn inderdaad leuk stukje omgereden maar groot gelijk als je tijd genoeg hebt. Die 1150 km is ongeveer de rechte afstand tuseen San Sebastián en Rotterdam.
    Vroeger vaak gedaan in één dag maar dat doen we niet meer. Laatste trip in juni 2006 ook binnendoor, vol getankt in Irun en rustig om Parijs heen pas weer getankt in Maubeuge/Mons, 62 liter diesel na 1060 km. Niet gek voor een Ouwe Audi !?
    Toevallig moet er a.s maandag nieuw voorruit in na 308.214 km. Geparkeerd op heel rustige plaats is ruit gescheurd over horizontale lengte precies in het midden met lengte van ca. halve meter. Misschien hitte van iets boven de 35 ºC.?
    Lekker uitrusten gewenst en fris aan de slag a.s. maandag, met warme groet,
    CaJa.

• 05 Juli 2008 - 10:44

Corrie:

Jullie ook bedankt voor het leuke verslag, we hebben het weer met plezier gelezen, en ook de foto's waren er erg leuk bij, zodat we er ook een indruk bij kregen. Ik durf het bijna niet te zeggen: maar succes Maandag!
    Maar geniet eerst nog van het weekend!
    Groetjes vanuit OB

• 05 Juli 2008 - 12:44

Hema:

Zo dat was dan voor deze reis vor ons de laatste keer genieten van de verslagen.
    Jullie gaan waarschijnlijk gewoon door met genieten, Super de Boer, Albert Heijn, Jumbo C1000, heerlijk toch en je loopt ook nog droog,maar ja volgens mij moet je dan voor de dames ook nog langs de Gall & Gall.
    Ard bedankt voor het schrijven en Ria voor de anekdotes waar voor je de schuld kreeg samen met Marry het was leuk en we horen wel wanneer er weer een reisje aan zit te komen.

Marian en Henk

• 05 Juli 2008 - 14:47

Marjolein:

Harstikke bedankt voor de onwijze leuke verslagen! Het was net of we er een beetje bij waren. Erg leuk om mijn pa en ma(en jullie) zo te zien en te volgen. Nou maandag weer fris aan de slag!! wij moeten nog 3 weken werken dan is het voor ons vakantie!! Dan gaan wij heerlijk uitrusten! Een heell fijn weekend en de groetjes Marjolein

• 06 Juli 2008 - 14:26

Hans, Dakar:

Weer volop genoten zo te lezen door de verolmpjes en vrienden en de twee vorsten van viervoeters!!
    Foto's zagen er mooi uit ook..Ik vlieg woensdagavond naar NL, Mariella heeft inmiddels haar kooplust al redelijk bevredigd sinds anderhalve week in NL.
    See you soon!!

• 07 Juli 2008 - 07:35

Anja:

Vast wel jammer dat jullie vakantie er weer opzit, nu over op de Nederlandse zon. Hoe hebben jullie trouwens 't Achterpad + pand aangetroffen? Alles nog in staat van toen jullie vertrokken?
    Voor volgende week woensdag?????? een fijne dag toegewenst, wij hopen dan in Berlijn te zijn
    Groetjes, Anja