Voorpret - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

27 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Beste familie, vrienden, kennissen en ieder die al lezend op de bagagedrager mee hobbelt tijdens onze zomervakantie,

Om u, en zeker onszelf, een beetje lekker te maken hierbij een globaal overzicht van ons tripje welke wij binnenkort hopen te maken.

Voor de meelezers met snode plannen, neen, ons huis staat niet leeg, daar verblijven namelijk 2 kleerkasten van kinderen en een levensgevaarlijke, bloeddorstige hond die men zeer waarschijnlijk regelmatig vergeet zijn eten te geven dus naar alles hapt wat beweegt.
Mannen, bewijs maar dat het niet zo is !

Ons reisgezelschap bestaat dit jaar uit John en Carla de P. te R. en wij tweetjes. Omdat het op de bestemming goed heet kan zijn en wij wat steden willen bezichtigen is er voor gekozen om Sunny thuis te laten. Eindbestemming dit jaar is Toscane, Italië.

Reisschema is als volgt, echter NIETS STAAT VAST, dus kan zo maar anders zijn.

Zaterdag 06 juni vertrek, via Venlo, Koblenz naar Sand, Z-Duitsland nabij Strassbourg – ttl 615 km. Verblijf 1 nacht

Zondag 07 juni via Basel, St. Gotthardtunnel naar Gado, Zuid Zwitserland, omgeving Lago Maggiore (bij slecht weer korter) – ttl 375 km - Verblijf ± 3 nachten

Woensdag 10 juni via Milaan, Parma naar Montopoli, nabij Pisa – ttl 435 km
Verblijf ± 1 week met bezoek aan steden als Florence, Luca, Pisa

Woensdag 17 juni naar Scarlino, ter hoogte van Elba – ttl 135 km
Verblijf ± 1 week met bezoek aan Sienna, San Gimignano, Elba

Woensdag 24 juni / Donderdag 25 juni via de kust, Parma, Milaan, St. Gotthardtunnel naar omgeving Interlaken. Evt. via Susstenpass (2.224 m / 12 %) – 660 km – Verblijf ± 4 nachten

Maandag 29 juni via Basel naar omgeving Koblenz – 555 km – Verblijf 1 nacht

Dinsdag 30 juni via Venlo naar huis – 350 km – Verblijf 340 nachtjes

Zwitserland is uiteraard geheel afhankelijk van het weer, bij minder weer blijven wij wat langer in Italië rondhangen. Het idee is trouwens om weer met gebruik van ANWB Camping Cheques en ACSI korting te kamperen, richtprijs is dus 14 of 15 Euro zodat er wat meer Lires overblijven voor ijs en bier want SONJA BLIJFT THUIS, YES !!!

Nu maar hopen dat er overal Wifi is zodat wij u deelgenoot van onze reis kunnen maken.

Tot Olms

• 28 Mei 2009 - 10:08

CaJa.M-E:

Gedachte vakantie-reis-plan prima ontvangen.
    Zien dus dat bezoek aan de paus er niet in zit !
    Ach, die heeft toch geen verstand van voetbal en vissen.Weet alleen maar van vermenigvuldigen alle details.
    Oppassen bij binnenrijden ven diverse plaatsen waar dat nu niet meer mag. Tijd geleden kwamen we nogal eens zakelijk in het mooie stadje Mantova ( onder Verano ),paar keer met auto.

Het is daar vriend van ons overkomen dat hij was vergeten waar hij de auto had geparkeerd. Gelukkig had hij vrouw en kinderen bij zich, want de oudste zoon riep triomfantelijk uit dat hij op de hoek van de staat de naam had genoteerd, t.w. " Dirección Unico "

Alvast fijne vakantie met goed weer toegewenst
    en vooral zonder pech,
    diefstal, etc.

Groetjes uit weer lekker opwarmend Madrid, Ca.Ja

PS. Zagen gisteren les in hoe voetbal te spelen.

• 03 Juni 2009 - 10:56

Achterblijver:

6 Juni Word dus wederom D-day. Ik en Sunny zullen goed op jeroen passen!

• 07 Juni 2009 - 17:04

Hema:

beetje laat MAAR EEN HEEL ERG FIJNE VAKANTIE GEWENST kan bijna niet anders nu jullie dat rare mens S gewoon thuislaten, geniet nu maar van al die lekkere Italiaanse kazen, drankjes, pasta's etc.
    We kijken naar de berichten uit