Na disco, een rustig daagje. - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Na disco, een rustig daagje. - Reisverslag uit Rome, Italië van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Na disco, een rustig daagje.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

18 Juni 2009 | Italië, Rome

Donderdag 18 juni

Gisterenavond begon schuin achter ons, op zo’n 250 meter een openluchtdisco, niet zo maar even een beetje muziek, nee de potten en pannen trilde de caravan bijna uit. Veel verstand van muziek had de DJ ook niet, in 3 uur tijd speelde hij 12 nummers en voor de rest orakelde hij er maar een beetje op los. Exact om 00.00 uur viel hij stil en was enkel het gekletter van onze dobbelstenen nog hoorbaar.

Na toch nog een redelijke nacht was het uitslapen en een supermarkt plunderen, omdat mijn heerlijke wiskey likeur op, nu maar eens de grappa uitproberen. Echt lekker smaakvol italiaans brood hebben wij nog niet kunnen scoren, wij blijven zoeken maar ik vertik het vooralsnog zo’n frans stokbrood mee te nemen, moet wel een beetje italiaans zijn.

In de middag naar het strand waar wij voor een paar uur 4 ligstoelen en 2 parasols van een bejaarde ex-baywatch-ster huurden. De rest van de dag vergaapten wij ons aan de zwarte stroom zwarthandelaren. Uiteraard nog even in de heerlijk warme zee geplonst, het strand is hier vrij donker, rond de branding kiezels en 2 meter uit de kust tuimel je meteen de diepte in, Ria ging dan ook maar niet verder dan tot aan haar enkels.

Vanavond, italiaanse tijd, vrij laat dus, lekkere moten zalm met garnalen in de wok, rose’tje er bij en maar hopen dat het niet elke avond disco is. Morgen Sienna. O ja, het was weer over de 30 gr. en geen wolk te zien.

Groeten en tot Olms...

Ps. wij houden stand, stand Kolonisten: de P. – Olm 5-7

• 19 Juni 2009 - 06:19

Paulien:

Wat hebben jullie het toch heerlijk, zon ,zee cultuur , muziek in overvloed wat wil een mens nog meer....Na het zien van de strandfoto's ben ik maar gaan begonnen met aftellen nog 7 weken en dan zullen wij ons ook moeten vermaken op het strand, stad en we zien wel. Maar geloof dat dat wel zal lukken, jullie lukt het ook .
    Wij gaan gewoon weer verder met de orde van de dag, werken, school, tandarts bezoek, en niet geheel onbelangrijk Sunny uitlaten. Die ziet er goed uit dus de jongens verzorgen hem met volle overgave. De jongens zelf zien er ook goed uit dus blijf nog maar even genieten.
    Alle versnaperingen staan nog in de schuur, geen leners gehad, dus volgende week kunnen ze los.
    Bou lieve mensen maak er nog een mooie tijd van, en wij reizen wel met jullie mee.

3 x de Jong

• 19 Juni 2009 - 09:57

CaJa.M-E:

Bedankt voor weer mooie foto´s en duidelijk verslag.Hoorden zojuist via de Nl-Wereldomroep dat het vandaag wel eens slecht weer kan worden in midden Italié. Forse daling temperatuur door stevige onweersbuien, met af en toe veel regen en kans op hagelstenen afmetingen kalebassen, bofkonten.!? In midden Spanje wordt het vandaag 40 ºC. Zwembad durven we niet in, water is immers
    slechts een graadje of 18
    levensgevaarlijk.
    Nog fijne tijd gewenst met gezellig potje kaarten met eventuuel de verwarming aan?
    Heel erg warm gegroet C+J