Rondje USA Westkust – bijna weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Rondje USA Westkust – bijna weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Rondje USA Westkust – bijna weg

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

11 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Zojuist online ingecheckt bij British Airways en helaas, alle goede plaatsen waren natuurlijk al weer vergeven. Van Amsterdam naar Londen zitten wij nog wel bij een raam maar de 11 uur naar Los Angeles zullen wij gezamenlijk in de buik van het toestel moeten doorbrengen, 4 op en rij in het midden (rij 43). Als wij deze 11 uur boven op elkaar doorstaan dan zal de rest van de reis helemaal géén problemen zijn.

In aanvulling op voorgaand reisplan, hierbij een, op een enkel punt, aangepaste versie.

Reisschema (27 dagen) in vogelvlucht :

Zondag 12 september 2010
Om het allemaal niet te emotioneel te maken worden John & Carla door hun kinderen gebracht en reizen wij afzonderlijk naar 020, al dan niet vervoerd door Pauline, Jeroen of Jasper, ik hoop dat ze er vanavond uit zijn (althans de 2 mannen).

Vliegtijden als volgt, let wel Engeland = 1 uur vroeger, Los Angeles = 9 uur vroeger (en bijv. Moab = 8 uur)

Amsterdam-Londen Heathrow, vlucht BA 0429, vertrek 10.05 uur / aankomst 10.25 uur (volgens reisbureau)
Londen Heathrow-Los Angeles, vlucht BA 0283, vertrek 12.00 uur / aankomst 15.05 uur (is het in Nederland dus 5 over 12 ’s-nachts.
Ophalen Alamo’s Minivan en naar een van de buitenwijken van Los Angeles, motel zoeken in Pomana (50 mile)

Maandag 13 september
Waarschijnlijk idioot vroeg wakker ivm het overbrugde tijdverschil. Nou ja, dan maar shoppen (koelbox, Bud voor de Boys, juice voor de Girls en wat te bikken) en richting Kingman (290 mile)

Dinsdag 14 september
Deels via Route 66 naar Williams (115 mile) met een motelletje aan de Route. Avondprogramma regelt Carla ivm het vieren van haar, nog steeds géén 50ste, verjaardag.
Voorlopig heeft zij alles goed geheim weten te houden, wij hebben géén idee wat zij zoal bedacht heeft.

Woensdag 15 september
’s Ochtends vroeg naar de Grand Canyon voor ver- en dieptezicht. Overnachten nog een raadsel, alles schijnt vol te zijn. Evt. “ under the stars “ en tussen de herten en chipmunkkies.

Donderdag 16 september
Naar Moab voor 3 nachten, onderweg bezoek Monument Valley (330 mile) Kijken naa€r de favoriete filmlocaties van o.a. John Wayne, Clint Eastwood en andere koei-boys.
Overnachten in “ ons huis “ ( http://www.vrbo.com/122968 ). Ivm 4-daags fiets event, géén kamer meer te krijgen.

Vrijdag 17 en Zaterdag 18 september
Dagtochten naar Arches Nat’l Park en Canyonlands Nat’l Park. Bezichtigen van deze 2 prachtige parken en vooral lekker wandelen, picknicken en foto’s schieten.

Zondag 19 september
Naar Escalante met onderweg bezoek aan Capitol Reef (220 mile).

Maandag 20 september
Via Bryce Canyon naar Glendale (200 mile )

Dinsdag 21 september
Via Zion Nat’l Park naar Las Vegas voor 3 nachten (230 mile). Slapen in het reusachtige Luxor hotel of een klein motelletje, zijn wij nog niet uit.

Woensdag 22 en donderdag 23 september
Slenteren over de Strip, evt. naar de Hoover Dam. In ieder geval alle facetten van het gokken “bekijken”. ’s Avonds ons vergapen aan alle lichtjes, stretch-limo’s, en bijzondere types.

Vrijdag 24 september
Via Death Valley naar Bishop. Na 40 graden hitte tijd voor een heerlijk pakje speculaas bij Bakker Schat (290 mile)

Zaterdag 25 september
Naar Yosemity Nat’l Park / Yosemity Village (140 mile)
Heerlijk genieten van het natuurschoon en uitgebreid picknicken aan één van de meren.

Zondag 26 september
Naar San Francisco voor 3 nachten (190 mile)

Maandag 27 en dinsdag 28 september
Stad bezichtigen, o.a. Golden Gate Bridge, fiets huren, Alcatraz, Fishermans Wharf, Cable Car, eten bij Bubba Gump (bedankt Willeke)

Woensdag 29 september
Naar Carmel & Monterey, zeeleeuwen ruiken en vogelpoep ontwijken (130 mile)

Donderdag 30 september
Via de US-1 South naar Santa Barbara, fascinerende kustroute (250 mile).

Vrijdag 01 oktober
Naar Los Angeles, Anaheim voor 2 nachten (115 mile), bezoek Hollywood, shoppen op Rodeo Drive, John in het cement gieten bij het Chinese Theatre.

Zaterdag 02 en zondag 03 oktober
Evt. naar Disneyland, Universal Studios, Venice Beach (gepimpte dames en sixpack mannen al dan niet op skates of aan de rekstok aan het strand bekijken)

Maandag 04 oktober
Richting San Diego voor 4 nachten (120 mile)

Dinsdag 05 en woensdag 06 oktober
Evt. dagtrip naar Tijuana zien wij voorlopig niet zitten, als semi gringo ben je daar momenteel vogelvrij. Dan maar naar Old Town, Sea World of lekker luieren.

** De periode in LAX en San Diego evt. door te brengen op 1 locatie

Donderdag 07 oktober
Naar Los Angeles, auto laten vallen en British Airways zien te vinden voor volgende vluchten
Los Angeles-Londen Heathrow, vlucht BA 0278, vertrek 16.00 uur / aankomst 10.05 uur
Londen Heathrow-Amsterdam, vlucht BA 0434, vertrek 12.00 uur / aankomst 14.00 uur

Pauline heeft zich (wederom) aangeboden om ons op te halen,hoop dat zij wel rustig rijdt. Hebben slechte ervaring met ritjes naar de luchthaven. Hoe John & Carla thuiskomen, is bij het plaatsen van dit stukje nog niet bekend, vrijwilligers ….. ??????

Note :
Slapen in de USA doen wij in hotels, motels, Bed & Breakfast, alles is nog open. Enkel huisje in Moab staat vast. Op 3 nachten Moab na, staat niets vast, dus kunnen wij gaan en staan waar wij willen, spreek er ons dus niet op aan als b.g. reis er anders uit gaat zien. Heerlijk, vrijheid, blijheid

Zo, koffers gepakt, ingecheckt, thuis alles verzorgt achterlaten, overal hangen briefjes wat te doen en vooral wat NIET te doen, wij zijn er klaar voor, gegroet allen en tot later, vanuit een, vast en zeker, lenteachtig Californië.

• 11 September 2010 - 10:08

Oudste Zoon:

Ik zal jullie taxi zijn morgen vroeg.

• 11 September 2010 - 10:10

Willeke:

Stoer huisje in Moab, is een goed idee voor onze volgende keer :-)
    tuin is ideaal, the guys kunnen grillen en the girlz kunnen in tub.

• 11 September 2010 - 10:20

Ria:

hoi Ard en Ria een hele fijne vakantie en een goeie reis ik hoop dat jullie meer geluk hebben in de Death Valley dan dat ik daar had bij ons goot het bakken uit de hemel na 40 jaar droogte teminste dat zei de gids dus kwamen wij niet erg ver want de gids vond het niet verandwoord ? waarom weet ik nog steeds niet dat laatst gedeeldte van af de death valley hebben wij ook gedaan en het was fantastiche en dat zeg ik na 13 jaar nog steeds geniet er van en veel plezier

• 11 September 2010 - 12:09

Els En Harm Engbers:

Geniet met je viertjes maar lekker.Hopen dat het weer goed is,dan heb je al 50% gewonnen.

• 11 September 2010 - 19:47

Wilma:

Hallo,
    Klinkt goed! Vooral de natuur lijkt mij erg mooi.
    Wij kijken uit naar de foto's.
    Een hele mooie reis en veel plezier met z'n allen.

groeten Wilma en de rest.

• 12 September 2010 - 14:19

Bert:

het is 16.00 uur hier .net alles uitgepakt caravan binnen van een klein weekje illegaal Achterhoek geshopt bij Obelink en gewinkeld in groenlo en Winterswijk daar was iedereen te verstaan moeten jullie maar afwachten Heel veel pleizier en geniet er van
    groeten uit Moordrecht

• 12 September 2010 - 15:42

Hema:

Nou een goede reis hoeven we jullie niet meer te wensen, je zit in de lucht dus nemen we aan dat je daar de komende uren ook nog verblijft en weer vrolijk op de begane grond arriveert.
    Heel veel plezier en we kijken uit naar de verhalen, wij zitten nu op een leuke camping in de3 buurt van Limoges, een Ned. stel wat ontzettend van hete aardappels houd.
    Morgen weer verder

groetjes aan allemaal

• 12 September 2010 - 18:04

Oudste Zoon:

Hoop dat jullie je al goed vermaken. Voor pa een fijn bericht als je dit leest. Rick (2x) en floris hebben voor een 2-3 overwinning gezorgd. Bij RVC is nu een vacature als trainer voor het 2de team!!! Voor mama: thuis gaat alles prima en sunny vermaakt zich ook goed. ( bank, stoel en sloot en andersom )

Groeten,

Jeroen, Jasper en Sunny

• 13 September 2010 - 14:58

Rina En Jan :

Fijn dat jullie zo'n prachtige reis gaan maken. Neem 14/9/2010 maar een lekker glaasje op de verjaardag van Carla, wij doen het ook.