Disney-Water-Land - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Disney-Water-Land - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Disney-Water-Land

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

06 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Laguna Niguel

Dinsdag 05 okt. 2010

Wederom vroeg op om even naar het weer te gluren, zowaar, een straaltje zon. Even over achten de Freeway op richting Disneyland. Op de soms, 22 (!) banen brede Autobahn was de ochtendspits nog niet opgelost maar omdat wij met meer dan 1 persoon in de auto zaten gebruikten wij de Carpool banen waardoor wij heerlijk de file aan stuurboord hielden, moesten ze op de A20/16/15 ook eens aanleggen, scheelt een hoop ergernis doordeweeks.

Omdat Disneyland nogal ingebouwd ligt, parkeerden wij een flink stuk van het park zelf af maar een shuttle busje bracht onze lieftallige chauffeuse, schat haar op een kilootje of 200, binnen een kwartier van Woody 24A naar de hoofdingang.

Tot een uur of 12 speerden wij door diverse attractie, af en toe een Fastpass maar over het algemeen, gewoon in de rij staan, maximale wachttijd bedroeg vandaag 15 minuten. Nadat wij Ria uitgelegd hadden dat Space Mountain een karretje is dat rond rijdt en je onderwijl een sterretje ziet, werden wij in deze attractie finaal afgeknald en suisden wij tussen duizenden sterren alle kanten op. Konden ons niet helemaal herinneren dat het vroeger ook zo was, hihi.

Vervolgens nog een paar rustige attracties, zoals Jungle Cruise en Matterhorn Bobsleds om aangekomen bij Big Thunder Mountain Railroad de eerste regendruppels te mogen verwelkomen. Nou, binnen een mum van tijd waren wij behoorlijk vochtig. Na het ritje door de bergen eerst maar poncho’s aanschaffen, stelletje tillers !
Na verloop van tijd waren wij redelijk opgedroogd en gingen wij vol goede moed naar Splash Mountain, nu dat hebben wij geweten. Poncho of niet, moi op stoeltje 1 en Ria op stoeltje 2, hadden de eer om als waterbuffer voor het echtpaar de Pooter te fungeren. Ze mogen ons dankbaar zijn, wij verzopen zowat.

Inmiddels was ons ook duidelijk dat er iets gaande was in het park. Nu wisten wij dat hier (trouwens in heel Amerika) in het teken staat van Halloween maar dat er dan zoveel mensen verkleed in allerlei sprookjespakken door het park liepen begon steeds meer op te vallen. Ze schamen zich hier ook echt helemaal nergens voor, een Assepoestertje van 130 kilo, je ziet het hier allemaal.

Blijkt het park om 18.00 uur dicht te gaan en is er daarna een speciale Micky’s Halloween Party waarvoor je weer een ander entreekaartje moet aanschaffen. Dus niet, wij om 6 uur richting ons huisje.

Leuke dag, jammer dat het de hele middag heeft geregend maar de dure poncho’s zijn in ieder geval goed gebruikt. Morgen laatste hele dag en een beetje rommelen, misschien nog even naar een winkel, zucht.
Tot olms…

ps. o ja, voor onze ouwe trouwe volgers van voorgaande edities, stand kolonisten inmiddels de P.-Olm 4-0, of het terecht is ???

• 06 Oktober 2010 - 07:40

CaJa.PasAntx-E:

Ondanks het buitje leuk verslag en prachtige kleurrijke plaatjes. Maar denken dat het altijd nog slechter weer kan zijn. We lezen deze keer niet veel over lekker vet eten en drinken. Jullie hebben dus heel wat afgekuierd en dat is goed tegen evt.
    gewicht-toename. In Madrid hebben we ook op de autoweg een speciale bus-baan waar je met je
    limousine op mag racen met meer als 1 persoon aan boord. Prima idee,
    zijn we ook helemaal voor
    Nog veel plezier die laatse uurtjes en hopelijk met zon. Natte kleren in de koffer maken bagage-gewicht nog hoger. Goede home-trip,C+J

• 06 Oktober 2010 - 10:30

Barend En Maaike:

jammer van de regen maar leuke foto`s .
    We wensen jullie een goede reis
    groetjes ,
    Barend en Maaike

• 06 Oktober 2010 - 11:44

Pauline:

Ard, bedankt voor je fasineerde ,mooie verslagen en prachtige foto's, het was altijd leuk om ze te lezen en te bekijken.
    Goede reis voor jullie allemaal, en er wordt geen regen voorspelt voor vrijdag , tot vrijdag.

groetjes
    3 x de jong