Nieuwe gasten. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Nieuwe gasten. - Reisverslag uit Saint-Aubin-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Nieuwe gasten.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

03 Juli 2011 | Frankrijk, Saint-Aubin-sur-Mer

Zaterdag 02 juli 2011; St.-Aubin-sur-Mer

Gisterenavond tot half een gezellig met onze buren, Arie en Nelleke uit Oud-Beijerland zitten keuvelen. Deze levensgenieters gaan nog een paar dagen zuidwaarts richting Monr St.-Michel en wie, weet, St. Malo. Leuke mensen die heel wat af reizen per boot, bus, caravan als het maar onderweg is, gaaf hoor.

Even na tienen kwamen Jeroen en Sabine aanrijden voor 2 nachten met een blauw bandje omlopen. Ria meteen even wat extra wasgoed mee gespoeld, dus die is ook weer lekker bezig. Verder vandaag veel bakken in de zon, uit d wind weer heerlijk uit te houden. Om het water in te mogen schafte Jeroen hier nog even een universele ballenknijper aan, staat hem beeldig. Shorts ten strengste verboden ! Insmeren tegen de zon mag ook al niet bij het zwembad. Vanavond de houtskool bbq maar eens getest, voor herhaling vatbaar.

Op dringend verzoek van Jeroen na het eten nog wezen mini-golfen om hem van zijn 25 jarig complex af te helpen, jammer, hij zal het nog een tijdje met zich mee mogen zeulen. Kolonisten hebben wij hem daarna maar wel laten winnen.

Zondag 03 juli 2011; St.-Aubin-sur-Mer

Na een heerlijk warme nacht in de caravan en een steenkoude in de tent was het ook vandaag weer strakblauw, zon en teveel wind, maar uit de wind, weer een prima dag.
Jeroen en Sabine hebben het zo koud gehad dat ze om 06.00 uur al onder de warme douche stonden, vervolgens een half uurtje in de auto rondjes hebben gereden om het warm te krijgen. Ging er in onze tijd toch wel anders aan toe. Voordeel was dat toen wij wakker werden de broodjes dan ook al op tafel lagen, wat een service.

Even iets voor Arie en Nelleke (nogmaals dank voor de afvoerslang), deze leuke rustige, vriendelijke camping lijkt totaal niet meer op die van 2 dagen geleden. Wat een verschil, er loopt, rent, gilt, fietst, wandelt een compleet ander publiek over de camping, ballen vliegen door de omheining. Duidelijk een ander publiek, seizeon is dan ook begonnen.

Omdat wij redelijk centraal zitten komt al dat publiek bij ons voorlangs, wij kijken onze ogen dan ook uit. Het valt ons dit jaar wel op dat er hier zo verschrikkelijk veel dikke mensen rondlopen, kom dus niet bij ons aan dat dit enkel in Amerika het geval is.

In de ochtend naar Caen gereden waar een mega-markt rond de jachthaven bleek te zijn, zo groot dat wij niet eens alles konden bewandelen omdat wij om 13.00 uur uit de parkeergarage moesten en het anders sneu voor Sunny zou zijn als hij daar de rest van de dag/nacht alleen in de auto moest verblijven.

De middag nog een beetje liggen bakken en mijn 5de (!) boek uitgelezen. Nog even en ook ik moet aan de e.reader. Tsja, geen tv, geen internet, wel Radio Tour op de Wereldomroep, die mag dus niet verdwijnen hoor, petitie al getekend ? Wij wel.

Tot olms…

• 03 Juli 2011 - 21:59

Corrie:

Altijd gezellig met mensen uit Oud-Beijerland, ook de import, hahaha.........
    6 uur onder de douche, haha.. wel voordeel voor jullie met de service van de broodjes!!
    En je hebt wat aan je dag, zo lekker vroeg op!!

• 04 Juli 2011 - 09:40

CaJa-PasAntx.-E:

Leuke verhaaltjes, mooie voor zich sprekende foto´s. Toch duidelijk dat onze familie-tak in de wat eenvoudige hoek is blijven kleven. Veel van m´n vroegere ( vaak zaken- ) kennissen laten heel duidelijk merken dat ze weer ergens zijn wezen golven; met een zak vol soort grote pollepels in Malaga of zuid Portugal. Ook wij hebben het nooit verder gebracht dan rondje mini-golf. Was toch vaak heel leuk en soort mens erger je niet met een balletje. Weten jullie mensen uit onze naaste familie die golf beoefenen ( niet denkend aan dat oude mopje van NIET GOLVEN ! ).?
    Nog fijn en wat warmer windstil weer toegewenst, liefs Capa.

• 04 Juli 2011 - 10:41

Hema:

onvoorstelbaar dat ze niet meer weten hoe je warm kan worden in een tentje, maar inderdaad voordeel voor jullie om de warme bakker al aan de deur te hebben.
    Leuke foto' s ziet er zonnig uit maar die dikke trui en shawl passen daar weer niet bij.

veel plezier verder