Nog een hele maand te gaan. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Nog een hele maand te gaan. - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Nog een hele maand te gaan.

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

31 Juli 2012 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

zo, eindelijk de mediastilte maar eens opheffen. Na met de Pasen een lang weekend in Ootmarsum te hebben gekampeerd en in half juni een weekje winderig Groede is het vizier nu gericht op onze “ Grote Vakantie ”.

In het afgelopen najaar bedachten wij om saampjes met de caravan in september 2012 richting Barcelona te gaan. Vervolgens melden in het voorjaar onze trouwe mede-travellers John & Carla zich met de vraag of het met zijn vieren ook leuk zou zijn, tsja, vroeger wel…
Enfin, John had nog wat vrije daagjes dubbel weten te schrijven en een caravan was ook te regelen, dus ja, moeten wij dan nee zeggen ? Je gunt deze mensjes toch ook het beste.

Het voorlopige reisplan is dat wij (olmpjes) op zondag 02 september via Parijs, Limoges, Toulouse ergens onderin Frankrijk terecht komen. Voorkeur gaat uit naar een camping nabij het strand tussen Narbonne en de Spaanse grens. Hier wachten wij dan maar een weekje tot onze gabbers zich bij ons konvooi aansluiten. Samen zullen wij dan Spanje binnen vallen, plan is om op een niet al te grote camping, hoeft niet persé aan het strand, te belanden.

Waar dit precies zal zijn, weten wij nog niet, gaan wij komende maand maar eens uitzoeken. Wel is het de bedoeling om “ een paar daagjes Barcelona “ te doen. Eind september willen wij dan weer thuis zijn, tenslotte hebben wij ook nog een hond thuis zitten, o ja, ook nog kindjes.

Maar, zoals altijd moet er een plan B zijn. De Spaanse vakbonden hebben namelijk de bevolking onlangs opgeroepen om van de maand september maar eens een maand vol stakingen te maken. Nu zitten wij daar niet bepaald op te wachten. Blokkade’s, geen brandstof, openbaar vervoer plat, ijssalons dicht, moeten er niet aan denken.

Prima alternatief zou Italië kunnen zijn, Toscane nog maar een keertje ? Ook hier gaan wij over brainstormen. Toch maar in Frankrijk blijven ? U merkt het, vakantie vieren is nog niet zo eenvoudig. Wij melden ons spoedig.

Tot olms…

Stand kolonisten : Nog niet begonnen joh !

• 02 Augustus 2012 - 15:15

HeMa:

Ja dat wordt dus een heel groot dilemma, ik snap die Spanjaarden niet hoor, je had het toch al een beetje aangekondigd dat jullie er aan kwamen hoe kunnen ze dan gaan staken als ze eindelijk wat kunnen verdienen.
    Italie ook leuk, Frankrijk ook getver dat wordt moeilijk denk nog maar eens na over een rondje nederland OOK LEUK

• 04 Augustus 2012 - 14:18

Carla En John:

Nou ook wij hebben er al zin an.
    Uiteraard weten de trouwe lezers dat de verhalen in dit feuilleton met een flink snufje zout gelezen moeten worden. De vrije dagen zijn keurig opgespaard en een bescheiden caravannetje gehuurd. Je doet tenslotte moeite om de Olmpjes van dienst te zijn. Of het Spanje of Italie wordt zien we wel voor de gezelligheid maakt het niet uit, wij volgen.

Carla en John

• 07 Augustus 2012 - 18:08

CaJa-PA-E:

Al 4 keer geprobeerd te reageren. Blijkbaar was het verhaaltje steeds wat te lang want flip.flap.floep was al het werk voor nop en berichtje verdwenen met een flop. Dus nu wat korter.
    Dat staken in september zal wel meevallen. Zou toch stom zijn om in de grootste inkomsten-pot van Spanje te gaan saboteren ?
    Mocht je het niet aanstaan aan de oostkant, doorsteek naar het wseten via Andorra, Jaca, Pamplona naar baskenland is ook niet onaardig. Hiervandaan naar Holland is daarna immers ook wat korter met
    1150 km. waarvan veel wegen erg comfortable zonder dure tolgelden, t.w. Bayonne-Bordeaux-Angouleme. Poittiers; prima 2x2( soms 3 ) -baans autowegen met vrachtverkeer alleen op rechtse rijbaan.
    Fijn dat je weer met de OLM-reis-lijn bent gestart. Tot je volgend verslag, Alvast veel voorpret. Heel vroeger zat opa Vogelaar al in december te genotteren met z´n vakantie plannetjes voor een weekje
    ( schoon gemaakt kippenhok ) Garderen, Ermelo of Hardewijk in julie of augustus het volgende jaar.
    Warme groetjes uit nu ook hier zeer zonnige dagen, liefs, CaJa,