Daar zijn wij dan eindelijk. - Reisverslag uit Mont-roig del Camp, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Daar zijn wij dan eindelijk. - Reisverslag uit Mont-roig del Camp, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Daar zijn wij dan eindelijk.

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

05 September 2012 | Spanje, Mont-roig del Camp

Zondag 02 sept. 2012, Nieuwerkerk aan den IJssel naar Nouan le Fuselier

Na een snel afscheid van Sun om 07.10 uur het achterpad af, prima weer om te rijden. Tot aan Parijs ging die lekker maar daar belanden wij in een 5 kwartier durende file. Temperatuur was buiten opgelopen naar 24 graden en met een steeds meer stinkende koppeling werd het er in de auto ook niet beter op.
Maar goed na 9 uur en 620 km verder was ik het wel zat. Vonden een leuke camping (Le Grande Salogne) in een rustig dorpje. Achter ons zit de Franse evenknie van Emiel heel de avond te tokkelen, gezellig hoor. Gaan vroeg slapen, al is het maar om mijn rug enigszins terug inde plooi te krijgen, voelt niet best. Je moet nu eenmaal afzien voor een beetje vakantie, ’t is niet anders.

Maandag 03 sept. 2012, Carcassonne

Na een nachtrust van zo’n 9 uur liep om 7 uur het wekkertje af en tuften wij om even over achten de camping af. Vannacht was het goed fris, een graadje of 10 maar om te slapen prima. Op weg naar het zuiden liep het al snel op naar 20 en later 24 graden. Omdat het heerlijk rustig rijden was (zouden er door de crisis minder camions en route zijn ?) besloten wij er nog maar een 200 kilometertjes aan vast te plakken waardoor wij nu, 600 km verder, om kwart over 4 in Carcassonne belanden (Camping de la Cité).Wel veel wind gehad onderweg, hier op de camping trouwens ook.

Je komt hier, zoals altijd, hele Roma optochten tegen (ja John, 95% Fendt !), je ziet ze ook veelal op afgelegen grasvelden langs de autoroute staan. Nu, zo staan wij hier momenteel ook, hutje mutje met de buren. Geen duitser gezien onderweg, hier zijn wij er door omsingeld. Wat echter wel leuk is, wij kijken uit op de Cite, de schitterende burcht van Carcasonne. Vanaf de camping 15 minuten lopen, dat hebben wij na het eten dan ook meteen gedaan, na 2 dagen in de auto een welkome afwisseling voor onze ledematen.

Morgen nog een kleine 200 km naar Spanje en dan een siesta van een week.

Dinsdag 04 sept. 2012, Mont-Roig el Camp

Om even over half 9 vertrokken richting Spanje, het was al heel vroeg goed warm, 27 gr., later oplopend tot 30, 31 gr. Op het stuk tussen Narbonne en de Spaanse grens, zoals zo vaak, veel wind, dus 2 handen aan het stuur en houdt hem in de midden (met dank aan Bert’s advies). Rond een uur of 12 waren wij op ons geplande aankomstadres is San Pere Pescador Welnu die camping daar werd het dus niet, rastaboys, surfbabes en ander flower power gebeuren maar bovenal, zulke kleine plekjes, nee, niet iets waar je zo’n eind voor rijdt.

Plan B, door rijden naar Camping La Torre del Sol net even onder Cambrils, ach die 200 km extra erbij draaien wij onze hand niet voor om. Werden er vandaag dus 444 km. Leuke is dat Tom & Wil (oom/tante van Ard) hier eerder vandaag ook zijn aangekomen, althans leuk, in ieder geval voor ons. Zo gezegd zo gedaan, om 15.15 uur aangekomen en om 16.30 uur een plekje gevonden. Nu maar te hopen dat de receptie het enige minpuntje van de camping is. Ziet er trouwens allemaal prima uit hier, alles er op en eraan. Ons plekje is zo’n 100 meter van zee, staan omringd door palmbomen, helemaal goed.

Na ons geïnstalleerd te hebben de niets vermoedende Tom & Wil opgezocht, die waren gelukkig prettig verrast en na een eerste borrel werden wij meteen uitgenodigd om ’s avonds te komen eten, daar zeggen wij uiteraard geen nee tegen. Na een gezellige avond eindelijk weer eens wat later naar ons mandje, deze keer nog wel net voor twaalven.

Woensdag 05 sept. 2012

Lekker uitgeslapen, heerlijk in blote bassie buiten zitten ontbijten en om een uur of 10 naar Cambril voor water, wijn en fruit. Hadden vernomen dat daar een markt was, dus daar ook maar overheen gekeuveld. Inmiddels is het alweer zo’n 30 graden, dus terug op de camping, kalmpjes aan. Straks naar het strand, je moet toch wat.

Tot olms…

• 05 September 2012 - 14:27

Joke:

Nou nou het klinkt allemaal wel heerlijk hoor ben best een beetje "gezond"jaloers !!

Niet te bruin worden jullie want anders steken jullie zo af

Groetjes fijne vakantie geniet ervan!!

• 05 September 2012 - 15:32

Wilma:

Hoi Ard en Ria,

Klinkt heel erg lekker allemaal, behalve die wind dan, wij wensen jullie veel plezier daar in Spanje en zullen vanachter in mijn geval bureau, lekker meegenieten van jullie vakantie belevenissen.

groeten Wilma en de rest natuurlijk.

• 05 September 2012 - 21:27

Bert :

jammer Ard van de file de eerste dag,je hou natuurlijk van op schieten maar had je dan niet even een stop kunnen inlassen maarja niet getreurd je ben toch op je planning uitgekomen.
    Moet je nu nog zelf smeren of heb je een planten spuit gekocht met zonnebrand ,gaat veel makkelijker.
    Je doet er wel wat aan (lijn) maar als ik je zo zag lopen op je feestje beide dan zijn het toch wel vier kanten meters die behandeld moeten worden. Moet je nu een aantal dagen wachten op je reisgezelschap om verder leuke dingen te doen? Rust lekker uit en wacht op nieuwe berichtgeving.
    groeten Bert en Marrie.
    Wij zullen a.s. zaterdag de Zuidplas (molen) amuseren met ons koor.

• 06 September 2012 - 08:23

Blijft toch nog wel even zoeken op die vernieuwde site, echt handig naar andere reizigers gaan zit er helaas nog steeds niet in, maarja we zijn er :-)

Ziet er allemaal weer goed uit en nu lekker gaan genieten vooral van de temperatuur, zijn we natuurlijk helemaal niet gewend meer in nederland :-)

Hier zit alles nog harstikke vast.... van mij mag ze wel komen ben er wel een beetje klaar mee en heb trek in een borrel :-)

gr jeroen en willeke

• 06 September 2012 - 12:10

CaJa-PA-E.:

Hebben je reisverslag grondig gelezen. Op de kaart van Frankrijk e.e.a. gevolgd.immers naam van je eerste dag-landing op camping Le Grand Salonge kwam ons zo bekend voor. Daar hebben we jaren-lang
    vlakbij overnacht in een geriefellijk motel net iets boven de route nacional N-20 Lamotte Beuvron als we het regelmatige ritje Madrid-Holland v.v. maakten.

Ook deze keer op 18 juni reden we vanuit v.d.Valk Gilze-Rijen voor een tussen-nacht-stop naar Lamotte-
    Beuvron. Vandaar was het de andere dag een stuk korter naar San Sebastián als vroeger naar Madrid,
    alhoewel we destijds ook vaak nog paar nachtjes bij de familie in San. Seb. bleven.

Met dit gesnuffel op de kaart zagen we dus ook dat je via Toulouse naar Spanje bent getuft en niet via
    de Lyon route. Geniet met volle teugen van het mooie weer en ook hartelijke groeten aan WiTo, die daar op de camping ook al aardig vaste klant zijn geworden. Tot je volgend hopelijk gezellig verslag.
    Liefs, CaJa.

• 06 September 2012 - 13:06

Pascalle :

Hoi Ard en Ria,
    Lekker genieten van de Vino, en natuurlijk van het weer,
    heerlijk om te lezen dat dat in iedergeval meewerkt. ( het weer bedoel ik)
    en zoals je zelf al zei voor een paar extra km draai jij je hand niet voor om.
    kijk uit naar het volgende verslag.
    genieten en veel plezier.
    groetjes
    Pascalle

• 06 September 2012 - 15:32

HeMa:

Zo Spanjegangers, vanuit de bieb in Aalten ,waar we eerste een km of 20 voor moesten fietsen, dan toch nog een reactie.
    De reis spreekt me niet zo aan en zeker niet als ik over stinkende koppelingen leest, dan had ik al een verschoning nodig gehad.
    Dat plekje onder de palmbomen ja dat willen we wel, dus geniet lekker van zon zee en allerlei andere lekkere dingen.
    Laat Tom af en toe een potje boerenbridge winnen dan maak je kans op nog een prakkie (grapje hoor)

Wij proberen van ons achterste een zeemleren lap te maken door heel veel km te fietsen, het weer is goed en de Achterhoek ook.
    Groetjes aan alle familie en tot horens

Marian en henk

• 06 September 2012 - 17:32

Pauline:

Jaja je moet soms een file trotseren om weer verder te kunnen, maar Ard dat ben jij toch dagelijks gewend, en zeg nou zelf liever een file bij Parijs dan op de A15......
    Gelukkig verliep de reis verder voorspoedig en zitten jullie inmiddels in een zon overgoten Spanje, wie kan dat nou zeggen.
    Hier is het gelukkig ook nog lekker weer , dus wij nazomeren.
    Geniet lekker, van de zon , zee en tapas.

een zonnige groet.
    Pauline en Wijnand