Zootje compleet - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zootje compleet - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zootje compleet

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

11 September 2012 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Zondag 09 sept. 2012

Voordat wij ’s ochtends naar de markt in L’Hospitalet gingen, eerst even afrekenen, wat een feest, weer een uur bij de receptie staan wachten. Geweldige camping, maar de baliekluivers snappen er helemaal niets van. Maar goed, kreeg wel een fles rode wijn kado.

Terwijl John & Carla zich concentreerden op de weg naar het zonnige Zuiden kocht Ria haar eerste frokje op de markt. Bij thuiskomst eten en naar het strand alwaar volgens onze Belgische buren een laf zonnetje stond. Smerig heet, benauwd en een sluierbewolking, dan maar de zee in.

In de avond een afscheidsdiner aangeboden door wie anders dan Tom en Wil, chiliconcarne met aardappelpuree.
Heerlijk al staan de wanden van de caravan nu bol naar buiten.

John & Carla waren trouwens maar even doorgereden naar vriendin Dinie die een huis bezit in Pals. Laat er nu een camping tegenover zijn. Toch even 800 km weggetrapt.

Maandag 10 sept. 2012

Om 09.15 uur vertrokken voor de 70 km naar camping Vilanova Park in Vilanova i la Geltru, we deden er op het gemakje 5 kwartier over. Ondanks de grote drukte op de voorgaande camping was hier plek genoeg, zelfs 2 stekjes naast elkaar. John & Carla liepen in de ochtenduren eerst nog een rondje over de markt in Pals om ’s middags de 150 km naar ons te overbruggen. Om een uur of 4 stonden wij dan eindelijk weer, geheel vertrouwd, naast elkaar op de camping. Omdat dinsdag hier alles dicht is vandaag eten en drank ingeslagen voor een paar dagen, dus die komen wij wel door. ’s Avond moest de kilo garnalen er aangeloven, jammie. De camping is prachtig, diverse zwembaden, adventure golf, volop entertainment met de nodige volume. Rond 12 uur is alles weer stil, dus no problemo.

Dinsdag 11 sept. 2012

Elke nacht is het weer even wennen aan de geluiden om je heen, welnu die zijn er hier meer als verleden week. In de verte een nachtelijk discootje, tegen de ochtend wordt er blijkbaar een roedel honden gevoerd (of afgevoerd), wat een geblaf. Verder hier en daar een vroeg hanengevecht geloof ik. Maar goed, toch wel een redelijke nachtrust. Ondertussen een heel gevecht om internet draaiend te krijgen dus als u dit leest, bent u spekkoper. Foto’s zullen al helemaal een probleem worden.
Tot olms…

• 11 September 2012 - 14:23

Corrie:

Hoi Ria en Ard, we genieten weer van de leuke verhalen hoor! Jullie hebben ook schitterend weer!! Geniet er lekker van ook van alle lekkere hapjes en dranjes natuurlijk!! En hoe staat het met de kolonisten? Groetjes Corrie + family

• 11 September 2012 - 17:10

Hema:

Sterkte met het zelf koken of gaan jullie buren dat nu overnemen van Tom en Wil.
    Veel plezier verder
    Ik zit nu alle verslagen achter elkaar te lezen dan heb je wel ineens door dat de tijd vliegt.

• 11 September 2012 - 21:47

Willeke:

Hoihoi,
    Heerlijk zon strand happie en sappie :-)

Hier situatie ongewijzigd... Helaas.
    Wel alvast een afspraak in het z'huis gemaakt
    Voor volgende week...mocht ze er dan nog niet zijn.

Groetjes willeke

• 12 September 2012 - 12:36

CaJa-PasAnt-E:

Bedankt voor de reis-info; duidelijk dat je richting Barça bent getrokken,Je zit dus vlak bij Sitges eveneens
    mooi stadje met af en toe zelfs een filmfestival. Gezellig pleintje aan de waterkant, destijds vonden we de hap-tentjes wel wat prijzig; echte film-stad-kosten. Hier hebben we vandaag eindelijk weer eens een paar droppies regen; vanaf vrijdag weer warm. Volgende bestemming al bekend.? Bij erg slecht weer is bezoek aan Abdij Montserrat een aanbeveling. Goed voor wat cultuur en voeding voor de ziel. Veel plezier en nog fijne verdere dagen en/of weken, Abrazo y besos, Carmina en pa.