Zomervakantie 2008 - Franse Atlantische kust - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2008 - Franse Atlantische kust - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2008 - Franse Atlantische kust

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

28 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

periode 13 juni t/m 05 juli 2008.

Het grote aftellen is begonnen, nog ruim 2 weken en dan is het zo ver. Samen met onze vrienden Bert en Marrie plus hond Duke gaat de reis richting Frankrijk. Beide koppels hebben de nieuwe caravan uitgeprobeerd en deze werden als acceptabel beschouwd om er 3 weken in te leven.

Vrijdag de 13de juni (je moet maar durven) vertrekken wij om een uur of 4 in de ochtend.
Omdat wij (ik dus !) 's avonds graag de wedstrijd Nederland-Frankrijk tussen de fransen willen zien, toch maar op de vrijdag weg ipv de eerst geplande zaterdag. Totale reisduur bedraagt 3 weken.

Omdat wij echte Ollanders zijn gaan wij proberen alle tolwegen te mijden, dit moet op een redelijk snelle manier goed te doen zijn, ben benieuwd ?

De route loopt in grote lijnen als volgt :
Nieuwerkerk/Moordrecht - Antwerpen - Lille - Arras - Hesdin - Abbeville - Rouen - Lisieux - Caen - Avranches - Rennes - Nantes.

Daar aangekomen zoeken wij een camping in de Vendée of Charente Maritime, alles afhankelijk van de weersituatie. Bij slecht weer zouden wij zelfs af kunnen zakken naar Les Landes oftewel Bordeaux en omstreken.

In ieder geval gaan wij in eerste instantie voor de omgeving van Les Sables-d'Olonne, daar waar dat hollandse schuitje de bocht iets te ruim nam. Wil nog even met die achtelijke maire praten, geld vragen omdat er een wereld attractie, kosteloos, werd neergelegd.

Vervolgens is omgeving La Rochelle aan de beurt, zijn er ooit eens op een maandagochtend geweest en toen waren de winkels dicht, bah, moet ik nog een keer.

Als volgend doel hebben wij omgeving Royan op het oog, kennen wij van een jaar of 6,7 geleden. Uitstapjes naar Ile de Ré Ile d'Olèron, Cognac (yes !) staan al op het programma.

Mocht alles lopen zoals bedacht dan verdelen wij onze tijd over campings zodat er niet te veel verkast hoeft te worden. Voorlopig hebben wij ons nergens op vastgelegd, de enige voorwaarden zijn :

a) het moet langs de franse westkust zijn en onder Bretagne want daar waren wij al eerder
(met veel plezier trouwens)
b) de camping moet ANWB camping cheques accepteren, 14 Eurootjes per nacht op een 4 of
5 sterren camping, incl. stroom en hond (deze 2 los zien van elkaar graag), daar blijf je toch
niet voor thuis ?
c) Marché, Supermarche, Hypermarche als ze maar lait fermenter hebben.
d) een tv om de EK te zien !!!!

Uiteraard valt of staat alles met goed weer.
Wordt vervolgt.

• 27 Mei 2008 - 20:20

Corrie:

Klinkt allemaal niet verkeerd! Leuk dat we het allemaal weer kunnen volgen! We wensen jullie alvast veel voorpret!
    Groetjes Ruud, Corrie & kids

• 27 Mei 2008 - 20:21

Hema:

klinkt allemaal heel erg leuk en gezellig.
    Kennen julie ook ACSI, je koopt in de boekhandel en boekje met campings (€ 9,95) en daar zit een pasje in, dan zijn de campings 10, 12 of 14 euro, zelfde principe dus als de ANWB (hebben wij ook) alleen je hoeft dus niets van te voren te kopen, wij nemen ze altijd alle 2 altijd handig.
    En tolwegen mijden is inderdaad niet zo'n probleem,ja je moet door stadjes etc.maar dat is juist leuk, en het maakt toch niet uit waar je het zat ben je bed heb je achter je hangen.
    Dus wij gaan hier weer uitkijken naar de verhalen, maar gaan eerst morgen zelf weer voor 5 dagen naar Friesland, wadlopen en voor 56 mensen zorgen allemaal collegae, dat wordt een weekend van lachen ieren brullen.
    Jullie heel veel plezier met elkaar over 2 weken (is zo voorbij)

• 27 Mei 2008 - 21:35

CaJa-M.E.:

Leuk dat je weer reis-verslagen gaat sturen; hopelijk alleen maar goede berichten. Grappig dat je in geval van te nattig weer afzakt tot Royan of nog iets verder. Vandaar vertrekken de veer-ponten naar Le Verdon ( 30 minuten )richting het beroemde oesterbassin van Arcachon,slechts 200 km. van de Spaanse grens. Paar jaar geleden leken die veerboten nog op die van de verbinding Hellevoetsluis-Middelharnis uit de oorlogsjaren ( wel W.O. nr. 2 ) en
    net daarna. Alvast goede reis gewenst en dus tot horens,met warme groet uit nog veel te fris 17ºC Madrid

• 02 Juni 2008 - 19:10

Bert:

na thuiskomst van een weekje Turkye,kijk ik al weer uit naar de volgende vakantie die (ik had niet anders verwacht)al weer helemaal hebt uitgestippeld die wij weer gaan maken met beide gezinnen en de viervoeters.nog enkele kleine dingen aanschaffen dan trek ik de sleurhut ,nee dat zeg ik niet juist ,dan rij ik hem uit zijn slaapplaats met de kop naar nieuwerkerk om 3 weekjes samen te genieten met jullie van het schone Franse land ,maar we spreken elkaar voor die tijd nog wel ,want ik heb nog zoveel te vertellen van mijn weekje vakantie met Peter. doei ard tot gauw

• 03 Juni 2008 - 09:47

Anja:

Ziet er goed uit, maar om nou 4 uur in de ochtend te vertrekken dan moet je liefde voor voetbal wel érg groot zijn!!! Sterkte Ria!
    Na jullie terugkomst (met of zonder voetbalkater) spreken we in Woudrchem af, oké?

• 06 Juni 2008 - 16:05

Wito:

Wel een beetje laat met reageren, maar zit niet teveel achter de p.c.
    Wij gaan morgen vertrekken naar het zonnige kroätie. Weet niet of ik veel zal "waarbenjijnu"en, maar als jullie wat lezen heb je mazzel. Wij wensen jullie ook een hele fijne vakantie toe en een hele goeie reis met jullie vrienden. Alleen wel erg kort hoor 3 weken, jullie werken zeker nog.Kijk wij zijn gepens. en gaan heerlijk , HEEL ZACHTJES ZEGGEN , 6 WEKEN.
    Lieve groeten van Tom en Wil

• 12 Juni 2008 - 08:14

Adri Bergwerff:

Beste luidjes ik wens jullie een fijne vac. geniet er van en kom gezond weer terug.Hopenlijk hebben jullie beter weer als vanmorgen het regent hier pijpenstelen,zoek maar lekker de zon op.Lieve groeten van mij.

• 13 Juni 2008 - 16:18

Ria:

een beetje laat maar toch nog een hele fijne vakantie gewenst en heel mooi weer geniet vanavond van het voetballen en ik hoop dat jullie heel hard kunnen juichen in frankrijk groetjes

• 14 Juni 2008 - 23:07

MAAIKE:

HEEL VEEL PLEZIER EN VEEL MOOI WEER DAN KAN HET NIET MEER STUK GROETJES

• 14 Juni 2008 - 23:12

MAAIKE:

FIJNE VACANTIE EN VEEL PLEZIER EN MOOI WEER WANT HIER IS HET PET BLIJF JULLIE VOLGEN GROETJES ALLEMAAL