De Vendee gevonden. - Reisverslag uit Longeville-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu De Vendee gevonden. - Reisverslag uit Longeville-sur-Mer, Frankrijk van Ard & Ria - WaarBenJij.nu

De Vendee gevonden.

Door: Ard

Blijf op de hoogte en volg Ard & Ria

16 Juni 2008 | Frankrijk, Longeville-sur-Mer

Vrijdag 13 juni 2008. Lekker weer (om te rijden) 15 gr., vnl. zon

's Ochtend om kwart over drie liep het wekkertje af en om 4 uur waren Bert en Marrie present, dus rijden met die hap. Het werd een voorspoedige reis met prima weer om te rijden, maximaal 15 graden, zon, af en toe een beetje motregen, het mocht geen naam hebben. Rond 9 uur was het tijd voor Marrie's fameuze vakantie ontbijt waarvoor wij ruim de tijd namen.

Zonder één meter tolweg kwamen wij, na 3x gas (Bert) en 1x diesel (moi) getankt te hebben om 17.00 uur aan in Pontorson, vlakbij Mont St. Michel. Afgelegde afstand 728 km waarvan zo'n 200 km over " binnendoor " wegen. Route was grofweg : Antwerpen-Lille-Arras-Abbeville- Rouen-Lisieux-Caen-Avranches-Pontorson. Alleen de laatste kilometers hadden wij een kleine file, verder géén probleem. Vanaf Abbeville werden wij gepasseeerd door 10-tallen Ferrari's, Lambourghini's, Lotussen, Maserati's, Porsches, Toyota Avensissen allemaal engelsen en op weg naar de 24 uur van Le Mans. Prachtige auto's, ook veel gezien, Gendarmes gewapend met laserguns, kan geen toeval zijn. Jas, die gun heb je nog niet toch of inmiddels ook al ??

Wij stonden op camping Haliotis, volgens de ANWB een waardering van 9,2, niet gek dachten wij. Bij aankomst zag het er in ieder geval gelikt uit en er was nog beperkt plaats. Omdat de plaatsen zo ruim waren en wij toch maar 1 nacht bleven stalden wij de caravans op 1 plek met EIGEN SANITAIR, mooi dat het was, geweldig. Als v/d S te B'drecht hier géén hand in heeft gehad, dan weet ik het niet meer. De hele camping bleek schitterend te zijn wij gaven hem een 9,9, net géén 10 maar dat kwam omdat ze de rollen WC papier pas 5 minuten na onze aankomst kwamen brengen, toch mooi 5 minuten te laat.
( www.camping.haliotis-mont-saint-michel.com )

's Avonds in de kantine met 50 man, vnl. Engelsen en een enkele Hollander naar Frankrijk-Holland gekeken, ook niet vervelend. Het bar personeel liep in het Oranje dus blijkbaar hadden die Fransen er al een slecht gevoel over. Heel gezellig allemaal. Na afloop nog een neut en naar bed, 't was een lange dag maar de moeite waard.

Zaterdag 14 juni 2008. Mooi wer, 22 gr., veel zon

De dagafstand vandaag was nog 308 km dus konden wij op ons gemakkie vertrekken wat dan ook pas om 09.45 uur gebeurde. De helft zou over de snelweg gaan en de rest weer over allerlei leuke binnendoor weggetjes. Bert moest vandaag zijn eerste (60 km) benzine aanspreken omdat er zo snel even geen gas te vinden was. Het was een mooie rit en alles ging weer voorspoedig.

Het laatste stuk stuurde onze Tom Tom over steeds kleinere weggetjes dus werd het tijd hem maar eens te negeren voordat ik mij klem zou rijden. Vlakbij de camping luisterde ik weer niet, gevolg was dat wij bijna op het strand reden, in een enorme wolk stof zaten Bert en Marrie achter ons naar asem te happen maar uiteindelijk kwamen wij toch bij camping Les Brunelles in Longeville-sur-Mer ( www.camp-atlantique.com ).

Wederom een hele luxe camping met schitterende zwembaden. Het barst hier van de stacaravans waar tussen plekjes voor tourcaravans zijn gecreeerd. Wij staan hier niet verkeerd, de bedoelng is hier een dag of 7, misschien iets langer te blijven.
Minpuntje is dat wij wel tv en ontvanger bij ons hebben, alleen géén afstandbediening om de ontvanger te programmeren, dat is nou jammer, gelukkig is er toch niets op tv ....... #*^$%#.

Om 23.30 uur ging bij ons het licht uit, tot nu toe best vermoeiend vakantie vieren.

Zondag 15 juni 2008, Lichte regen, 15 gr., fris, later zon 0 gr.

Lekker uitgeslapen tot half negen en alles kalmpjes aan vandaag, beetje bekijken wat wij komende week alemaal gaan doen, plannen zat. 's Middags ging de zon schijnen en zijn wij met de honden naar het strand geweest, kilometers lang geel zand, totaal geen wind wat wil een hond nog meer. Na een zout bad voor ons tijd voor bier. Tot later.

• 15 Juni 2008 - 14:31

Hema:

wat klinkt dat weer vervelend, waren alle Fransen in hun caravan gebleven met de voetbal, wel wijs natuurlijk, hadden jullie net als de Sluizen in Kroatie de caravan ook opgetuigd in het oranje, volgens een sms van Wil zaten ze s'middags al helemaal in het oranje klaar.
    Maar goed, genieten jullie maar lekker verder, wij komen net virtueel van het Thaise strand af, ja een mens moet toch wel plannen blijven maken he, en tenslotte is de jackpot van de staatsloterij 25 miljoen, kunnen we toch een leuk familiereisje van maken dacht ik.

groetjes aan allemaal

Marian en Henk

• 15 Juni 2008 - 15:35

Mariella En Hans:

Kijk is aan de reis is begonnen!
    Ziet er mooi uit die twee caravans op dat groene gras, Fijn dat alles voorspoedig is gegaan.
    Wij doen het nog heel even met Saharazand en de eerste regenbui(eergister) sinds afgelopen zomer...volgende week maandag staat de container weer voor de deur dus mocht er geen reactie meer komen dan wensen we jullie heel veel plezier in Frankrijk en succes met ORANJE!!

• 15 Juni 2008 - 21:42

CaJa.M-E.:

Bedankt voor duidelijk verslag.Je gaat in je berichtgeving niet enorm uit je dak over het voetbal- Je neef Koos, met ega Miarka en dochtertje Lisanne van net één jaar zaten aan de andere kant van Frankrijk. Denkelijk vakantiehuisje met dunne
    muren. Kleine deernje lag rustig te slapen toen Koos op de TV Holland het eerste doelpunt tegen Italié zag maken. Dus bulderde hij . COOOOOAAAAAALLLL
    Het lekker slapende meiske schrok zich het apelazerus en was met heel veel moeite door ma tot bedaren te bedrengen.
    Koos beloofde beterschap,
    edoch toen het tweede doelpunt viel kon hij zich automatisch onmogelijk inhouden en schreeuwde weer COOAAALL. Nog dagen erna als Lisanne papa Koos zag trok ze een pruillip en ging weer huilen. Afijn als Holland de pot gaat winnen verzacht dat de schade wel weer.

Nog veel plezier gewenst,
    verdere goede reis en tot horens met warme groeten uit Spanje dat zeer onder de indruk is van het oranje voetbal,
    liefs van C+J.

• 16 Juni 2008 - 12:48

Toine:

Lees met plezier jullie verslag, volg je op de voet. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes
    Toine

• 17 Juni 2008 - 17:24

Corrie:

Leuk klinkt dat allemaal weer! Geniet er maar lekker van, en ik hoop dat jullie vanavond ook weer met plezier naar Nederland kunnen kijken! Succes!!
    Groetjes Ruud en Corrie en kids

• 17 Juni 2008 - 19:29

Peter En Carola :

Hallo allemaal,

Harstikke leuk om jullie op deze manier te volgen!! Het is leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben en dat de reis goed is gegaan op het nippertje dan (bijna op het strand rijden). Nou hier gaat alles goed. Het is hier wel een beetje oranje!! Groeten van Peter en Carola